مجله ی سینما

سخنان خردمندانه :

برای ایمان داشتن به درستی راهی که در پیش گرفته ایم نیازی به اثبات سقم راه دیگری نیست. کسی که چنین می کند به راه خود نیز اعتقادی ندارد

ترس علامت بزدلی نیست. کسی که ترس را تجربه میکند اما به رغم ترسش به پیش می رود به ترس اجازه نمی دهد که او را متوقف کند. شجاعتش ر ا به اثبات می رساند اما کسی که بدون در نظر گرفتن خطر با شرایط دشوار گلاویز میشود فقط بی مسئولیتی اش را به نمایش می گذارد

جایی که زور می تواند نابود کند لطافت میتواند نقش آفرینی کند


همیشه سعی نکن که منطقی باشی ، سنت پل گفته است : «خرد جهان به چشم خداوند سفاهتی بیش نیست.»

مکتوب – پائولو کوئیلو


اسامی نامزدهای جایزه اکادمی جهانی موسیقی فیلم اعلام شد

نامزد‌های جایزه بهترین موسیقی متن فیلم سال معرفی شدند

این جایزه که توسط اکادمی جهانی موسیقی فیلم اهدا می‌شود در بخش بهترین آهنگساز سال که فیلم‌های به نمایش در آمده در یک سال گذشته...

اسامی نامزدهای جایزه اکادمی جهانی موسیقی فیلم اعلام شد در این فهرست نام الکساندر دسپلا، هانس زیمر، کارتر بورول و جیمز هورنر دیده می‌شود.
به گزارش خبرگزاری مهر از ورایتی این جایزه که توسط اکادمی جهانی موسیقی فیلم اهدا می‌شود در بخش بهترین آهنگساز سال که فیلم‌های به نمایش در آمده در یک سال گذشته  کارتر بورول برای فیلم‌های "نقطه کور"، "یک مرد جدی" ،‌"جایی که چیز ها وحشی می شوند" ،‌"حال بچه ها خوب است" و "زوزه" نامزد شده است.
هانس زیمرهم  برای ساخت موسیقی متن سه فیلم "شرلوک هولمز"، "من نفرت انگیز" و "موضوع پیچیده است" در فهرست نامزدها قرار دارد.الکساندر دسپلا هم برای چهار فیلم " آقای فاکس شگفت‌انگیز"،‌ "گرگ و میش: ماه نو" ، "نویسنده پشت پرده" و "جولی و جولیا" نامزد شده است. دسپلا سال گذشته برای ساخت موسیقی متن "مورد عجیب بنجامین باتن" برنده این جایزه شده بود.
از این جمع دسپلا، هورنر و زیمر سال گذشته نامزد جایزه اسکار نیز بودند. در بخش بهترین موسیقی برول به همراه کارن اورزولک برای "جایی که وحشی‌ها هستند"، دسپلا برای "آقای فاکس شگفت‌انگیز"، جیمز هورنر برای "آواتار"، ابل کورزنیوسکی برای "یک مرد مجرد" و زیمر برای "شرلوک هلمز" نامزد دریافت جایزه شده‌اند.
جوایز این دوره موسیقی متن برگزیده سال روز 23 اکتبر ( 1 آبان) در مراسم اختتامیه جشنواره گنت بلژیک به برندگان اهدا می شود.

مایکل امرسن تایید کرد به همراه تری اوکوئین همبازی‌اش در سریال «لاست» به دنبال ایده‌هایی نو برای سریالی جدید هستند.

 بن لاینس

امرسن با شوخی گفت او به دنبال سریالی است که اگر در آن مشتی به صورتش خورد «نتواند تا یک ماه از جا بلند شود.» به نظر می‌رسد این دو بازیگر دنیای خیال و فانتزی را رها کرده‌اند و...

مایکل امرسن تایید کرد به همراه تری اوکوئین همبازی‌اش در سریال «لاست» به دنبال ایده‌هایی نو برای سریالی جدید هستند.
به گزارش خبرآنلاین، امرسن بازیگر نقش بن لاینس در سریال «لاست» گفت او و اوکوئین به دنبال داستانی هستند که از «لاست» لطیف‌تر باشد. او امیدوار است مجموعه جدید «سن و شکنندگی» آنها را مدنظر داشته باشد.
امرسن با شوخی گفت او به دنبال سریالی است که اگر در آن مشتی به صورتش خورد «نتواند تا یک ماه از جا بلند شود.» به نظر می‌رسد این دو بازیگر دنیای خیال و فانتزی را رها کرده‌اند و به دنبال واقعیت هستند.
امرسن 55 ساله و اوکوئین 58 ساله هر دو امسال در رشته بهترین بازیگر نقش مکمل نامزد جایزه امی یا اسکار تلویزیونی هستند.
امرسن گفت او از پخش غیرقانونی بخش‌هایی از دی‌وی‌دی فصل آخر سریال «لاست» مطلع است، اما ادعا کرد با اینکه در این قسمت که از تلویزیون پخش نشده بازی کرده، اما خودش آن را ندیده است!
او که در این سریال نقش بن لاینس، رهبر «دیگران» را بازی می‌کرد اذعان کرد به بیماری «دیدن قسمت‌های دیده‌نشده زودتر از همه دنیا» مبتلا نیست. اوکوئین در این سریال نقش جان لاک را بازی ‌کرد، مردی که پس از سقوط هواپیما فلج بودنش برطرف می‌شود.

اخبار فرهنگ و هنر

فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان را به همه عزیزان تبریک می گم

آلبوم جدید محمدرضا لطفی در بازار موسیقی

به گزارش ایسنا،‌آلبوم «بهانه از توست» اثر جدید آواز و تار محمدرضا لطفی ـ نوازنده چیردست سه‌تار و تار ایران ـ وارد بازار موسیقی شد.
در این آلبوم كه شامل تکنوازی تار استاد لطفی و آواز اوست، «محمد قوی‌حلم» نیز تمبك می‌نوازد.
این آلبوم كه به صورت بداهه نوازی است، شامل یك تراك 44 دقیقه‌ای است كه محمدرضا لطفی در آن با استفاده از اشعار مولانا، آواز دشتی می‌خواند. این آلبوم شامل بخش‌هایی از كنسرت آمریكای سال 1996 لطفی است.


نمایشگاه‌بین‌المللی‌قرآن‌كریم افتتاح شد

نمایشگاه‌بین‌المللی‌قرآن‌كریم افتتاح شد

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور دکتر سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسوولان دیشب افتتاح‌ شد...
 
به گزارش جام جم آن لاین،  به نقل از ستاد خبری هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، آیت‌الله علم الهدی، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حمید محمدی رییس نمایشگاه و قائم مقام قرآنی وزیر ارشاد در بخش محراب شبستان مصلی برگزار ‌شد.
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن شامل بخش‌های متنوع است که می‌توان به بخش‌های ‌کودک، نوجوان، خانواده، آموزش، پژوهش و گفتگوهای قرآنی، کتاب و نشر مکتوب، هنرهای تجمسی، هنرهای نمایشی و تئاتر، عکس، حوزوی، دانشگاهی، فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، بصیرت قرآنی، صهیونیسم شناسی، عفاف و حجاب، استهلال و رصد آسمانی، قرآن و فرهنگ ملل اسلامی، بین‌الملل، ترجمه قرآن کریم، محافل و مراسم، نهادها و تشکل‌های قرآنی، شعر و ادب، محصولات فرهنگی و شب آفتابی اشاره کرد.


4 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم «ملبورن»

 

4 فیلم ایرانی در جشنواره فیلم «ملبورن»

این جشنواره از 31 تیر ماه در استرالیا آغاز شده و تا امروز 17 مرداد ماه ادامه دارد...
 
به گزارش ایسکانیوز،پنجاه و نهمین جشنواره فیلم «ملبورن» استرالیا که تا امروز17 مرداد ماه میزبان فیلم‌های از سینمای ایران است.
 فیلم‌های «کپی برابر اصل» عباس کیارستمی، «شکارچی» رفیع پیتز، «تهرون» نادر تکمیل همایون و «زمانی برای دوست داشتن» ابراهیم فروزش از جمله فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمده در این جشنواره هستند

3 خبر با شما    سنتوری وارد شبکه ی خانگی می شود.

محمد نوری در بیمارستان بستری شد

محمد نوری که به علت یک دوره بیماری استخوان و کمبود خون در منزل بستری شده بود به علت وخامت بیماری چند روز پیش در آی سی یو بیمارستان ...

محمد نوری خواننده پیشکسوت موسیقی ایران به علت نارسایی خون به بیمارستان منتقل و تحت درمان قرار گرفت.
 محمد نوری که به علت یک دوره بیماری استخوان و کمبود خون در منزل بستری شده بود به علت وخامت بیماری چند روز پیش در آی سی یو بیمارستان جم بستری و تحت مداوا قرار گرفت.
بر اساس همین گزارش داود گنجه ای قائم مقام خانه موسیقی امروز ضمن عیادت از این هنرمند برجسته گفت : خوشبختانه  استاد به بخش منتقل شده وحال عمومی ایشان بهتر است و طبق صحبتی که با پزشک معالج ایشان کردم تا اویل هفته آینده استاد نوری به منزل مراجعت خواهند کرد.

سنتوری

«سنتوری» مهرجویی وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود
من هنوز هم می‌گویم «سنتوری» نباید توقیف می‌شد، اما برخی از دوستان در توجیه این امر مسئله استفاده از عبا را مطرح کردند در حالی که استفاده از عبا به هیچ عنوان اشکالی ندارد اما متأسفانه...

 فیلم سینمایی «سنتوری»، با قطعی شدن بازماندن از اکران عمومی تا نیمه مردادماه امسال وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.
سعید رجبی‌ فروتن، مدیر کل اداره همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأیید این خبر به خبرآنلاین، گفت: «اواخر سال گذشته بود که مجوز ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی صادر شد و قرار است از طریق موسسه هنر هشتم مراحل توزیع این فیلم سینمایی طی شود.»
فروتن درباره احتمال بروز واکنش از سوی برخی منتقدان به این فیلم، تصریح کرد: «این تصمیم برای صدور مجوز، کاملاً بر اساس دیدگاه‌های معاونت جدید امور سینمایی اتخاذ شده است. چه اینکه ایشان پیش از این و در نشست‌های مختلف صراحتاً نام این فیلم را ذکر کرده و در موضع‌گیری‌هایشان بر نبود مانع برای توزیع این فیلم صحه گذاشته و تصمیم مدیران پیشین برای جلوگیری از اکران این فیلم را مبتنی بر سلیقه خوانده بود.»
اشاره رجبی فروتن به سخنان چندی پیش معاون امور سینمایی در نشست رسانه‌ای بود که صراحتاً اعلام کرده بود: «من هنوز هم می‌گویم «سنتوری» نباید توقیف می‌شد، اما برخی از دوستان در توجیه این امر مسئله استفاده از عبا را مطرح کردند در حالی که استفاده از عبا به هیچ عنوان اشکالی ندارد اما متأسفانه ما یک سری از نمادها را در حد خدایگان بالا برده‌ایم که هر کسی به آنها نزدیک شود مشکل ساز می‌شود و در کل فکر می‌کنیم رویکردهایی را که ما ایجاد کرده‌ایم به سمتی خواهد رفت که دیگر این مشکلات به وجود نیاید.»

اجرای گروه آریان و علیرضا قربانی در تهران

اجرای گروه آریان و علیرضا قربانی در تهران
قطعات گروه علیرضا قربانی این بار با آنسامبل سنتی به صحنه می رود. همچنین گروه آریان علاوه بر قطعات قدیمی، یکسری...

محسن رجب پور(سرپرست و تهیه کننده گروه موسیقی آریان) که با تازگی از تور کنسرت بنیامین در آمریکا به ایران بازگشته است، با اعلام خبر برگزاری کنسرت تازه ای از گروه آریان در تهران، به ایلنا گفت: قرار است که گروه آریان و گروه علیرضا قربانی در نیمه دوم مردادماه در یکی از سالن های بزرگ تهران به اجرای برنامه بپردازند.
وی افزود: قطعات گروه علیرضا قربانی این بار با آنسامبل سنتی به صحنه می رود. همچنین گروه آریان علاوه بر قطعات قدیمی، یکسری قطعات جدید اجرا خواهند کرد.
رجب پور همچنین از اجرای کنسرت بنیامین همزمان با این دو کنسرت(آریان و علیرضا قربانی) در کیش خبر داد

نیكول كیدمن و نیكولاس كیج در «تخطی» همبازی می‌شوند

نیكول كیدمن و نیكولاس كیج در «تخطی» همبازی می‌شوند

داستان فیلم زندگی یك زن و مرد را به تصویر می‌كشد كه توسط چهار نفر مرد خشن برای گرفتن پول به گروگان گرفته می‌شوند. این دو در این ضمن به دریافت‌های جدیدی از خیانت و فریب می‌رسند...

به گزارش ایسنا، «نیكولاس كیج» و «نیكول كیدمن» دو هنرپیشه مطرح هالیوودی در پروژه سینمایی «تخطی» همبازی می‌شوند. 
این دو در این درام اكشن و ماجراجویانه به عنوان یك زوج كه به تازگی ازدواج كرد‌ه‌اند، رودرروی هم قرار می‌گیرند.
بنابر اعلام ورایتی، شركت فیلمسازی «نیو ایمج/میلنیوم» از ماه آگوست پروژه «تخطی» را در ایالت لوئیزیانا مقابل دوربین می‌برد.
بنابراین گزارش، «اروین و نیكلر»، «اوی لریز» و «دنی دیمبورت» به عنوان تهیه‌كننده با پروژه تخطی همكاری خواهند كرد.
داستان فیلم توسط كارل گاجوسك و الی ریچبورگ به نگارش درآمده است و زندگی یك زن و مرد را به تصویر می‌كشد كه توسط چهار نفر مرد خشن برای گرفتن پول به گروگان گرفته می‌شوند. این دو در این ضمن به دریافت‌های جدیدی از خیانت و فریب می‌رسند.
تخطی چهارمین همكاری بین كیج و كمپانی نیوایمج /ملنیوم خواهد بود.
كیج پیشتر در پروژه‌های عصبانی رالذن، ستوان بد و مرد ساحره با این كمپانی همكاری كرده است.
نیکول ماری کیدمن، متولد ‌٢٠ ژوئن ‌١٩٦٧ بازیگر آمریکایی- استرالیایی و برنده جایزه اسکار است که به خوانندگی نیز پرداخته است.
پدر او یک ایرلندی و مادرش یک اسکاتلندی بود، که هر دو در استرالیا به دنیا آمده بودند. اما نیکول در هونولولو هاوایی (ایالات متحده) متولد شده است و به همین دلیل دارای هردو ملیت آمریکایی و استرالیایی می‌باشد.
پدرش «آنتونی» متخصص شیمی بالینی بود و مادرش « جانلا» آموزشیار پرستار بود.
در سال ‌١٩٧٣ میلادی یعنی در شش سالگی نیکول، آنها به واشنگتن دی.سی جهت ادامه تحقیقات پدر نیکول درباره سرطان سینه سفر کردند که نیکول در آنجا اولین نقش خود را در جشن کریسمس تجربه کرد. او در زندگی خود دو بار ازدواج کرد که یکی از آنها با تام کروز در سال ‌١٩٩٠ بود و در سال ‌٢٠٠١ کار آنها به طلاق کشیده شد. در این بین آنها دو فرزند به نامهای ایزابلا جین (‌١٩٩٢) و کانرآنتونی (‌١٩٩٥) را به فرزند خواندگی قبول کردند. دیگر ازدواج وی با کیث اوربان در ژوئن سال ‌٢٠٠٦ است.
اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ساعت‌ها (٢٠٠٢) ، خرس نقره‌ای بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره برلین برای فیلم ساعت‌ها (‌٢٠٠٣) و جایزه بهترین نقش اول زن در جشنواره فیلم انگلستان برای فیلم ساعت‌ها از جمله جوایز سینمایی او هستند.
از فیلم های كیدمن میژ‌توان به گروه سارقین بی‌ام‌اکس، برندگان، ویتنام ، یک استرالیایی در رم،‌ زندگی من،‌ بتمن برای همیشه، تصویر یک بانو، چشمان نیمه بسته نیمه باز، مولن روژ،‌ دیگران ،‌ دختر جشن تولد،‌ ساعت‌ها ،‌ داگویل، کوهستان سرد،‌ تولد، مترجم،‌ افسون‌شده، پاهای شاد،‌ خز، تهاجم ،‌ استرالیا ،‌ دختر دانمارکی و «نه» اشاره كرد.

«جواد رضویان» بازیگر «ساندویچ سرد» شد

به گزارش فارس، «جواد رضویان» نیز به پروژه سینمایی «ساندویچ سرد»(بهمن گودرزی) پیوست تا این فیلم اواسط مردادماه وارد مرحله فیلمبرداری شود.
 «بهمن گودرزی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس در این باره گفت: منتظر پایان بازی بازیگران این فیلم در پروژه‌های دیگر هستیم، تا طبق برنامه نیمه دوم مرداد ماه فیلمبرداری را شروع كنیم.
وی ادامه داد: قرارداد «امین حیایی» و «جواد رضویان» امضاء شده است و باقی بازیگران نیز مشخص می‌شوند.
گودرزی در فاصله شروع پروژه «ساندویچ سرد»، فیلم ویدئویی «سرسپرده» را با بازی طناز طباطبایی، سام درخشانی، نیما شاهرخ‌شاهی و سحر زكریا كارگردانی كرد.
فیلمنامه اولیه «ساندویچ سرد» را آرش قادری نوشته و پیمان قاسم‌خانی آن را بازنویسی كرده است. بهمن گودرزی پیش از این فیلم‌های سینمایی دلواپسی، به دنبال خوشبختی و بی‌ستاره را كارگردانی كرده است. تهیه‌كنندگی «ساندویچ سرد» را مرتضی شایسته به عهده دارد.

خبرهای جدید از ترانه علیدوستی، مرجانه گلچین و...

ترانه علیدوستی

این فیلم داستان پیرمردی متمول را روایت می کند که پس از مرگ، در غسالخانه به دنیا برمی گردد و در پی جبران کارهایش می باشد. به جز مرجانه گلچین بازیگران دیگری چون رضا شفیعی جم...

برزو ارجمند در مقابل دوربین مؤتمن
برزو ارجمند در مجموعه تلویزیونی «از پذیرفتن خانواده معذوریم» ایفای نقش می کند. این سریال که نخستین تجربه «فرزاد موتمن» در عرصه مجموعه سازی تلویزیون است، چند روز پیش حوالی میدان امام حسین(ع) تهران جلوی دوربین رفت. فرزاد موتمن سریال «از پذیرفتن خانواده معذوریم» را، برای پخش در ماه مبارک رمضان کارگردانی می کند. این سریال داستان پنج دوست را روایت می کند که با کمک یکدیگر، یک حمام را به سفره  خانه سنتی تبدیل می کنند، اما اتفاقاتی برای آنان رخ می دهد که تصمیم می گیرند، دیگر ازدواج نکنند.به جز برزو ارجمند بازیگران دیگری چون علی قربان زاده، امیرحسین رستمی، رضا داوودنژاد، مهران رنجبر، شبنم قلی خانی، بهنوش بختیاری، بیتا سحرخیز، ملیکا شریفی نیا، کلاره عباسی، پرستو صالحی و داریوش کاردان در سریال «از پذیرفتن خانواده معذوریم»، ایفای نقش خواهند داشت. برزو ارجمند بازیگر مشهدی در فیلم «سفر سرخ» حمید فرخ نژاد بازی داشته است که تکلیف نمایش عمومی این فیلم، متاسفانه هنوز مشخص نشده است. ارجمند نوروز امسال با اپیزود دوم فیلم «طهران، تهران» با عنوان «تهران، سیم آخر» مهدی کرم پور، میهمان سینماهای کشور بود.

ترانه علیدوستی با یک راز سینمایی

ترانه علیدوستی با فیلم سینمایی «راز دشت تاران» به کارگردانی «هاتف علیمردانی»، میهمان جشنواره فیلم کودک و نوجوان همدان می شود. این فیلم در قالب پویانمایی و رئال تولید شده و نویسندگی آن را «محمد لطفعلی» برعهده داشته است. داستان فیلم «راز دشت تاران» درباره پسربچه ای است که تحت تاثیر قصه های یک پرستار مهربان و تخیلات خویش، به کمک یک دختر سرطانی می شتابد. به جز ترانه علیدوستی دیگر بازیگرانی چون رضا شفیعی جم، ارژنگ امیرفضلی، سارا روستاپور، رزیتا حفیظ و امید میرعلایی در این فیلم حضور دارند. تهیه کنندگی «راز دشت تاران» را که سال گذشته در جشنواره فجر به نمایش درآمد، «داریوش بابائیان» برعهده دارد. ترانه علیدوستی که سال گذشته با فیلم «تردید» میهمان سینماهای کشور بود، به تازگی بازی در فیلم «هرچه خدا بخواهد» ،به کارگردانی «نوید میهن دوست» و تهیه کنندگی «پرویز شهبازی» را به پایان رساند.

کوروش تهامی و پایان یک مرگ مشکوک

کوروش تهامی بازی در فیلم سینمایی «برف روی شیروانی داغ»، به کارگردانی محمدهادی کریمی را به پایان رساند. این فیلم قرار است برای ساخت موسیقی متن، راهی اوکراین شود. «برف روی شیروانی داغ» هم اکنون در مرحله صداگذاری قرار دارد و تدوین آن را، «حسین غضنفری» به انجام رسانده است. موسیقی این فیلم نیز توسط «بهزاد عبدی»، در اوکراین ساخته می شود. داستان «برف روی شیروانی داغ»، درباره مرگ مشکوک شاعری مشهور است که پس از مرگ وی اثری رازآلود از او به جا می ماند. این اثر به جا مانده، پرسش هایی را در ذهن نزدیکان این شاعر رقم می زند. تنها راه رسیدن به آرامش قلبی آن ها، رمزگشایی این موضوع است. به جز کوروش تهامی بازیگران دیگری چون شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، فرح نعمتی و هنگامه قاضیانی، در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. فیلم «برف روی شیروانی داغ» تا ماه آینده، آماده نمایش می شود. کوروش تهامی فیلم های «آن مرد آمد» ، «نسل جادویی» و «شبانه» را در نوبت نمایش عمومی دارد.

مرجانه گلچین در نیمه راه یک کمدی
مرجانه گلچین بازی در فیلم «با من شوخی نکن»، به کارگردانی «محسن منشی زاده» را به نیمه رساند. این فیلم در تهران جلوی دوربین رفته است و فیلم برداری آن، تا نیمه اول تیرماه ادامه خواهد داشت. «با من شوخی نکن» مضمونی کمدی- اجتماعی دارد. این فیلم داستان پیرمردی متمول را روایت می کند که پس از مرگ، در غسالخانه به دنیا برمی گردد و در پی جبران کارهایش می باشد. به جز مرجانه گلچین بازیگران دیگری چون رضا شفیعی جم، بهزاد محمدی، ناصر گیتی جاه، احمد پورمخبر، محمود بهرامی، عباس محبوب، کامران فیوضات، حلیمه سعدی و یوسف تیموری، در «با من شوخی نکن»، ایفای نقش دارند. مرجانه گلچین سال گذشته با سریال «شمس العماره» سامان مقدم، میهمان قاب شیشه ای بود.

 

 

تا 24 خرداد  فعلا بای

سلام به همه   ببخشید  جواب کامنتاتونو نمی دادم    امتحان داشتم

این وب تا اخر ۲۴ خرداد  دیگه  هیچ پستی نمی زاره این اخرین پستم هست به در خواست یکی از دوستان :::

رابرت پتینسون

Rob-pattinson.jpg
نام اصلی رابرت توماس پتینسون
زمینه فعالیت بازیگر-مدل-نوازنده
ملیت انگلیسی
تولد ۱۳ مه ۱۹۸۶
لندن، انگلیس
والدین کلر - ریچارد
سال‌های فعالیت ۲۰۰۴ تاکنون

رابرت پتینسون (به انگلیسی: Robert Pattinson) (زاده ۱۳ مه ۱۹۸۶ در لندن) بازیگر، مدل و نوازنده انگلیسی است و بخاطر ایفای نقش ادوارد کلن در فیلم سینمایی گرگ و میش ستوده شد.

زندگی‌نامه

مادرش کلر در آژانس مدل کار می‌کرد و پدرش ریچارد صادرات ماشین از کشور آمریکا داشت. او فعالیت خود را از تئاتر بازیگران آماتور بارنرز شروع کرد , بعد از کسب تجربه کافی او توانست وارد حرفه بازیگری شود.

او از طریق آژانسی که تهیه کنندگی فیلم Tess of the D'Urbervilles را بر عهده داشت توانست وارد دنیای حرفه‌ای بازیگری شود. رابرت دو خواهر دارد به نام‌های ljzzy و victoria که لیزی ۲۳ ساله‌است و در یک گروه موسیقی کار می‌کند و ویکتوریا ۲۵ ساله و در کار تبلیغات است.

حرفه

رابرت در سال ۲۰۰۴ به عنوان نقش دوم در مجموعه‌ای تلویزیونی-سینمایی به عنوانRing of the Nibelungs بازی کند که بعدها نقش او حذف شد. سپس در فیلم هری پاتر و جام آتش نقش سدریک دیگوری را ایفا کرد. که بازی او بسیار ستوده شد و برخی معتقدند که بازی او در گرگ و میش مدیون حضورش در هری پاتر بوده‌است. رابرت در نقش ادوارد کالن در فیلم سینمایی گرگ و میش ایفای نقش کرد ادوارد خون آشام ۱۰۹ ساله‌ای است که از اینکه تبدیل به هیولا شود متنفر است بخاطر همین از خون حیوانات تغذیه می‌کند نه از خون آدم‌ها. و عاشق دختر نوجوانی به اسم بلا می‌شود.

تا ۲۴ خرداد  فعلا خداحافظ

 

اخبار سینما

در سریال LOST، جهان موازی ثابت شد!

در سریال LOST، جهان موازی ثابت شد!

مثلا زمانی كه فردی در شهر اكلاهاما به دیدن مادر خود می‌رود در جهان موازی كه ذرات اتمی وی در آن حضور دارند همان فرد در خانه مشغول تماشای تلویزیون است...

آنهایی كه سریال LOST را پیگیری می‌كنند می‌دانند كه یكی از جذاب ترین فصل‌های سریال جایی بود كه به مساله جهان موازی می‌پرداخت. چیزی كه تماشاگرانش ابتدا فكر می‌كردند قضیه‌ای كاملا تخیلی است و تنها از دست سازندگان خلاق این سریال امكان دارد. استقبال تماشاگران از این فصل از سریال آنقدر زیاد بود كه همین سازندگان سریال در فصل‌های بعدی قضیه جهان موازی را دنبال كردند تا در فصل‌های بعدی هم پیگیر ماجرا باشند. اما جهان موازی تنها علاقه سازندگان و بینندگان این سریال نبود چرا كه بالاخره دانشمندان و فیزیكدانان توانستند این ماجرا را ثابت كنند.
فیزیكدانان كوانتمی دانشگاه كالیفرنیا كشف عجیبی كرده‌اند كه به‌گونه‌ای نشان می‌دهد جسمی كه در مقابل یك فرد قرار گرفته و دیده می‌شود می‌تواند به‌صورت همزمان در جهانی موازی نیز وجود داشته باشد.به گزارش مهر، این كشف به واسطه ذره‌ای كوچك و فلزی انجام گرفته است؛ براده‌ای به قطر یك تار مو، جسمی كه بسیار ریز است اما در عین حال می‌توان آن را با چشم غیرمسلح نیز مشاهده كرد.
دانشمندان این ذره را در كاسه‌ای مخروطی و تاریك سرد كرده و تمامی هوای اطراف آن را به منظور حذف ارتعاش خارج كردند. سپس محققان ذره را مانند یك دیاپازون حركت داده و مشاهده كردند ذره در زمانی واحد حركت كرده و متوقف می‌شود.حالا چگونه این پدیده را درك كنیم؟ برای درك این پدیده كه كاملا غیرممكن به نظر می‌رسد، باید بسیار بسیار كوچك اندیشید، حتی كوچكتر از اتم‌ها. الكترون‌هایی كه به دور هسته اتم در گردشند، در آن واحد در حالت‌های چند گانه حركت می‌كنند كه ثابت كردن آنها تقریبا غیر ممكن است. به بیان ساده‌تر می‌توان گفت مثلا زمانی كه فردی در شهر اكلاهاما به دیدن مادر خود می‌رود در جهان موازی كه ذرات اتمی وی در آن حضور دارند همان فرد در خانه مشغول تماشای تلویزیون است.
به گفته دانشمندان شاید این پدیده كاملا غیرواقعی به نظر آید اما بر پایه علم حقیقی رخ می‌دهد. براساس یكی از نظریه‌های فیزیكی زمانی كه پدیده‌ای در یك حالت مشاهده می‌شود این پدیده جهان را به دو بخش تقسیم می‌كند. نظریه چند حالتی بر این پایه استوار است كه جهان فعلی طی مشاهده انسان متوقف شده و انسان تنها یكی از واقعیات در حال وقوع را مشاهده می‌كند. برای مثال می‌تواند توپ فوتبال را ببیند كه در هوا در پرواز است، اما شاید در جهان موازی این توپ در همان لحظه سقوط كرده باشد و یا شاید اصلا فردی در آن لحظه مشغول بازی فوتبال نباشد.



نام فروغ فرخزاد از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد

نام فروغ فرخزاد از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد

این کتاب که نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است پس از مطالعه و تحقیق های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است...

به گزارش خبر آن لاین،  دبیر همایش شاعران ایران و جهان در پاسخ به پرسشی درباره حذف نام "فروغ فرخزاد" از کتاب شعر شاعران ایران و جهان گفت: ما یک دیپلماسی فرهنگی داریم و یک دیپلماسی دولتی، به همین دلیل نام "فروغ فرخزاد" گرچه در میان مخاطبان شعر شناخته شده اما به دلایل مختلفی در این کتاب نیامده است.
به گزارش صراط نیوز ، امیدی در نشست خبری این همایش افزود: این کتاب که نخستین کتاب شاعران ایران و جهان است پس از مطالعه و تحقیق های لازم نوشته شده و نظر کارشناسان شعر و مقررات کشور در خصوص آن لحاظ شده است.
وی اضافه کرد: حتی نام شاعران خارجی با هماهنگی دولت های متبوع آن کشورها در این کتاب آمده و کشور ما هم بر همین روال عمل کرده است.
کتاب شاعران ایران و جهان همزمان با نخستین همایش شاعران در تهران، اصفهان و شیراز منتشر  شد.


همکاری مشترک شهاب حسینی و آناهیتا نعمتی در یک فیلم معمایی!

136

همکاری مشترک شهاب حسینی و آناهیتا نعمتی در یک فیلم معمایی!

داستان فیلم درباره مرگ مشکوک شاعر مشهوری است که شب قبل از مرگ، اثری از او به جا می‌ماند که رمزگشایی از آن می‌تواند به بسیاری از...
 
«برف روی شیروانی داغ»، جدیدترین فیلم محمدهادی کریمی، با پایان تدوین، وارد مرحله صداگذاری شد. هفدهمین فیلمنامه محمدهادی کریمی در سینما و سومین فیلمش در مقام کارگردان، فضای اجتماعی نقادانه‌ای دارد و به حال و هوای فیلمنامه‌های اجتماعی او چون «دختران انتظار» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» نزدیک‌تر است تا کارهای روان‌شناختی او، چون «غیرمنتظره» و «انعکاس».
داستان فیلم درباره مرگ مشکوک شاعر مشهوری است که شب قبل از مرگ، اثری از او به جا می‌ماند که رمزگشایی از آن می‌تواند به بسیاری از سوال‌ها درباره زندگی و مرگ او پاسخ دهد.
نقش‌آفرینان فیلم عبارتند از: شهاب حسینی، آناهیتا نعمتی، کوروش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان و فرخ نعمتی؛ با حضور هنگامه قاضیانی. حسن کریمی، حسین غضنفری و علیرضا علویان، برندگان سیمرغ بلورین برترین فیلمبرداری، تدوین و صداگذاری دوره پیشین جشنواره نیز مدیریت فیلمبرداری، تدوین و صداگذاری و میکس این فیلم را بر عهده داشته‌اند.
دیگر عوامل فیلم عبارتند از: بابک اردلان (صدابردار همزمان)، ایمان امیدواری (طراح چهره‌پردازی)، آیدین ظریف (طراح صحنه و لباس)، بهمن گودرزی (مدیر تولید) و ماهان حیدری (دستیار اول کارگردان). این فیلم را علی لدنی تهیه کرده است
 

خصوصیاته لئوناردو ویلهلم دیکاپریو و توبی مگوایر ( به درخواست دوستان)

لئوناردو ویلهلم دیکاپریو در ۱۱ نوامبر ۱۹۷۴ در هالیوود کالیفورنیا(در امریکا) متولد شد.پدرش جورج دی کاپریو نویسنده کتابهای کومیک و مادرش ارمهاین ایندربرکن . اجداد لئوناردو اهل ایتالیا و آلمان بودند .
نام لئوناردو توسط مادر او و به خاطر نام لئوناردو داوینچی هنگامی که نقاشی این هنرمند را در ایتالیا مشاهده نمود بر او گذاشته شد. مادر و پدر لئو هنگامی که تنها یک سال داشت از یکدیگر طلاق گرفتند و لئوناردو همراه مادرش در محلهی فقیرنشینی با نام ایکو پارکeco park که موسوم به زاقههای هالییود است زندگی کرد و بزرگ شد او بازیگری را در ۵ سالگی با بازی در مجموعهای تلویزیونی رامپر روم آغاز کرد اما به علت رفتارش از پروژه اخراج شد و پس از آن تصمییم گرفت تا تحصیلاتش به طور جدی آغاز کند و به مدرسهJohn Marshall High School پیوست در ابتدای دوران کارش مدیر آژانس و مدیر برنامههایش به او گوش زد کردند که نامه لئوناردو بیش از حد غیر انگلیسی و خارجی است و او باید نامش را به لنی ولیامز تغییر دهد اما لئو نپذیرفت و با بازی در فیلم زندگی بچه در سال ۱۹۹۳ وارد سینما شد.

This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 1024x768.



آغاز کار لئوناردو در ۱۹۸۹ با بازی در نقش گری بکمن در سریال تلویزیونی بود در همین هنگام بود که یکی دیگر از بازیگران سینما توبی مگی (Tobey Maguire) آشنا شد و دوستیشان تا کنون در جایش باقیست .در ۱۹۹۳ در نقش توبی در فیلم خوش درخشید و نام اش را درفهرست عنوان بهترین هنرپیشه نقش دوم قرار گرفت، در همان سال با ایفای زیبای یک معلول ذهنی در فیلم گیلبرت گرپ چه میخورد؟ در کنار جانی دپ قرار گرفت که ثمرهاش کاندیدای اسکار در سن نوزده سالگیاش شد. در سال ۱۹۹۶ دی کاپریو در نقش رومئو در فیلم امروزی شده رومئو و ژولیت شکسپیر حاضر گشت. اما با این همه فعالیت و کانارمه خوب هنری فیلم پر سرو صدای تایتانیک (۱۹۹۷) بود که او را تبدیل به فوق ستارهای در دنیای هالیوود کرد. تایتانیک فیلمی بود با ۱۱ کاندیدای اسکار با درصد بیشترین فروش فیلم در تاریخ سینما که دخترهای جوان سراسر دنیا را بارها و بارها به سینما میکشاند. بعد از آن لئوناردو به سمبل جوانی، زیبایی و عشق بدل شد. همه او را صدا میزدند و او تبدیل به توجه اول شده بود به طوری که شبکه پر بینندهای انلاین او را مجلل ترین و زیباترین هنرپیشه در کره زمین خطاب کرد که حتی مورد تایید هم بازیاش (نقش مقابلش در فیلم تایتانیک و کاندیدای اسکار بهترین هنرپیشه نقش اول زن) کیت وینسلت شد. او اغراق کرد که لئوناردو زیباترین مرد کره زمین است. لئوناردو همه جا دنیا شناخته شده بود به طوری که حکومت کشوری چون افغانستان مردم را به دلیل اینکه مدل موهای او را تقلید کنند مورد ملامت قرار داد و این عمل را ممنوع اعلام کرد. بعد از هجوم سنگین تایتانیک او حضوری نچندان دلچسب در فیلم سلبرتی ودی الن داشت و بعد از آن نیز در سال ۲۰۰۰ یعنی ۴ سال بعد از تایتانیک در مصاحبهای با مجله تایمز اغراق کرد که دوران تایتانیک برای او سختترین دوران بودهاست لئوناردو میگوید: در زمان تایتانیک هیچ گونه رابطهای با خود نتوانستم برقرار کنم، دیگر به آن شهرت دست نخواهم یافت و انتظار مجدداش را هم ندارم و چیزی نیست که من حال به دنبالش هستم. بعد از آن لئو ناردو در فیلم ضعیف ساحل ظاهر شد فیلمی که نه از نظر منتقدان و نه از نظر تماشگران راضی کننده نبود و با شکست تجاری شدید مواجه شد.

در سال ۲۰۰۲ دی کاپیرو خود را از دنیای پر زرق و برق هالیوود و عکسهای کلیشهای مجلات دور کرد و تمرکزاش را بروی دو اثر موفق اگر میتونی منو بگیر (Catche me if you can) به کارگردانی استیون اسپلبرگ و دارودسته نیویورکی (Gangs of New York) به کارگردانی مارتین اسکورسیزیرا در کارنامهاش قرار داد که هر دو فیلم مورد توجه منتقدین قرار گرفتند و نمرات زیادی را دریافت نمودند و هر دو نزدیک به هم هم اکران شدند.
بعد از آن نوبت به اثر قابل توجه هوانورد که بر اساس زندگی واقعی هاوارد هیوز ، تاجر معروف آمریکایی ساخته شده بود رسید. دومین کار مشترک اسکورسیزی دومین کاندیدای جایزه اسکار بهترین هنرپشیه نقش اول را برای او به ارمغان آورد. همچنان دی کاپریو همکاری اش را با اسکورسیزی ادامه داد به طوری که خیلیها او را دنیروی جدید اسکور میخوانند گرچه هنوز هیچ اسکاری نصیبش نشده است. دی کاپرو در سال ۲۰۰۵ مشغول هکاری سومش با اسکورسیزی به نام مردگان(The Departed) با حضور ستارگان دیگری چون جک نیکلسون الک بالدوین و مت دیمون هم همراه شد در ضمن هنوز ۲ همکاری دیگر اسکورسیزی و دی کاپریو باقی مانده.
لئوناردو دیکاپریو _ Leonardo DiCaprio
بسیاری از طرفداران و دوستان صمیمی لئو او را پسری خجاتی و ارام میدانند که همراه خوبی است . ضمنا فعالیتهای وسیعی را برای منابع طبیعی بخصوص و حفظ و نگه داری گوریلها انجام میدهد ونیز تقبل بخشی از کمکهای بیمارستان لوس انجلس که مخصوص کودکان سرطانی است را به عهده دارد ، لئو میگوید که عادت ندارد گالری ماشین یا خانه برای خودش جمع کند و ترجیح میدهد پولش را در جای مناسب استفاده کند. . لیو با موفقیت در سال ۲۰۰۶ به استراحتی کوتاه پرداخت و مشغول ساختن فیلمی در مورد محیط زیست شد و این فیلم را به فستیوال کن برد.

*****

فیلم شناسی...!


• ۲۰۰۶ -الماس خونین (دنی ارچر)
• ۲۰۰۶ -از دست رفته (بیلی کاستیگان)
• ۲۰۰۴ -هوانورد (هوارد هیوز)
• ۲۰۰۲ -اگر میتوانی مرا بگیر (جونیور فرانک ابانال)
• ۲۰۰۲ -دار و دستههای نیویورکی (آمستردام والن)
• ۲۰۰۱ -کار دن (درک)
• ۲۰۰۰ -ساحل (ریچارد)
• ۱۹۹۸ -شهرت (براندون دارو)
• ۱۹۹۸ -مردی در نقاب آهنی (لویی چهاردهم)
• ۱۹۹۷ -تایتانیک (جک)
• ۱۹۹۶ -اتاق ماروین (هنک)
• ۱۹۹۶ -رومئو و ژولیت (رومئو)
• ۱۹۹۵ -خورشید گرفتگی کامل (آرتور رمبو)
• ۱۹۹۵ -خاطرات بسکتبال (جیم کارول)
• ۱۹۹۴ -مهمانی شوت با پا
• ۱۹۹۳ -گیبرت گریپ چه میخورد (آرنی گریپ)
• ۱۹۹۳ -زندگی بچه (توبی ووولف)
• ۱۹۹۲ -پیچک سمی (گای)

جوایز

۲۰۰۶ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم الماس خونین
۲۰۰۵ -نامزد اسکار بازیگر نقش اول مرد برای فیلم هوانورد
۱۹۹۴ -نامزد اسکار بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم گیلبرت گریپ چه میخورد
۱۹۹۷ -برنده جایزه بهترین بازیگر خرس نقرهای جشنواره برلین برای فیلم رومئو و ژولیت


نام : توبی مگوایر
تاریخ تولد:27 ژوین 1975
محل تولد:
سانتا مونیکای کالیفرنیا
پدر و مادررش وقتی او به دنیا آمد تنها 18و 20 سال داشتند و در دو سالگی او از هم جدا شدند . پدرش وینسنت یک اشپز بود و مادرش وندی منشی گری می کرد . در نتیجه طلاق والدین او مجبور شد که دائم در تغییر مکان باشد ولی اغلب روزگاری نوجوانی اش را در کالیفرنیا گذراند و گاهی هم به واشینگتن می رفت . مدرسه را در کلاس نهم رها می کند و به دنبال بازیگری که عشق همیشگی اش بود، گرفتن رل های کوچک را سر می گیرد . چندین آگهی تجاری انجام می دهد و تعدادی نمایش تلویزیونی بازی می کند تا اینکه در کمدی از شرکت فوکس با عنوان اسکات بزرگ نقشی خوب به او می رسد اما در عین ناباوری کار کنسل می شود . او که از اعضای گروه دی کاپریو به شمار می رفت دوستی نزدیکی با این ستاره دارد ضمن آنکه یک گیاه خوار است و از مخالفین مشروبات الکلی و مواد مخدر می باشد.


توبی در 27 ژوین 1975 درمتولد شد در کودکی دوست داشت که مثل پدرش یک آشپز یشود ، اما مادرش او را تشویق کرد تا به بازیگری بپردازد و او که اغلب اوقات را با مادرش بود کم کم به بازیگری علاقه مند شد. سال 92 اولین فیلم سینمایی خود را با نام زندگی این پسر به همراه لئوناردو دی کاپریو و رابرت دی نیرو بازی می کند، پس تاز نقش کوچکی در S.F.W) 94) و یک نقش اول در انتقام بارون قرمز در همان سال ، توبی به بازی در The Duke of groove می پردازد که در آن با اما تورمن همبازی می شود و به خاطرش نامزد اسکار هم می شود.
سال 97 در خشش توبی بود ، او در آن سال با دو کارگردان قابل احترام در دو پروژه بزرگ همکاری کرد ایتدا در ساخته ای از آنگلی که اقتباسی از نوولی نوشته ریک مدی با نام طوفان یخ بود شرکت کرد و توانست در کنار بازیگران مطرحی چون کوین ملاین ، سیگورنی ویور ، جوا آلن و کریستینا ریچی بدرخشد و نقدهای مثبت بسیاری دریافت کند. سپس دردسرهای هری ساخته وودی آلن را بازی کرد که مهر اعتباری دیگر شد بر کارنامه اش . سال 98 سال خوب دیگری برای این بازیگر بود ، اول فیلم پلزنت ویل که فضایی متعلق به دهه 50 داشت توانایی های دیگری از او به نمایش گذاشت . همچنین حضوری کوتاه و افتخاری در ترس ونفرت در لاس وگاس ایفا کرد و وتصویرش روی جلد ویژنامه هالیوودی مجله وینتی فیر می رود . توبی به عنوان یکی از جهره های مستعد و جوان هالیوود مطرح و با آثار با ارزشی راه پیدا می کند . با فیلم قوانین خاندان سیدر که برگردان سینمایی از رمان نوشته جان ایرویینگ بود شهرتی فراتر به دست می آورد . او همچنین نقش با اعتنای یک نویسنده جوان درگیر با مشکلات را در نوابغ (2000) ایفا می کند ، اما این سام رین بود که کارکتر دوگانه پیتر پارکر و مرد عنکبوتی در فیلم اسپایدرمن او را به چهره ای بین المللی تبدیل می کند و گیشه ها را مدت کوتاهی فتح می کند و توبی وارد لیست الف بازیگران می شود.

امید وارم خوشتون امده باشه

در خواست های شما از من

سلام به همه دوستان عزیز

 

بچه ها  این پست فعلا ثابته

ببخشید توی این چند روز جواب نمی دادم

سرما خورده بودم نمی تونستم بیام....

الا ن هم که امتحان های ترم ۲ هست............

 

اینجا دخواست هاتونو بگین تا بعد از امتحانام بزارم

 

منتظرم

 

سریع

بدو برو بگو

به درخواست دوستان ...خصوصیات براد پیت و سلمان خان

خویب سیلوم به همه   عیدو پیشاپیش تبریک می گم .....

روز های خوبی داشته باشین ................

۱۳ بدر خوش بگذره ......................

خوب::::::::: این دفعه چی می خوام بزارم <<< شوار جت بشیم کمربند ها بسته ..... رفتیم>>>>>>>>

این پست فقط برای درخواست دوستان است  مطالب جدید فعالا رفت تا بعد عد

۱) برای اقا ساسان که بهش قول دادم ... همه رو درباره خصوصیاتش توضیح داده امیدو ارم خوشش بیاد

نام :برد پیت

نام اصلی :ویلیام برادلی پیت

تاریخ تولد : 18 دسامبر 1963

محل تولد : شاونه ، اوکلاهاما  ، آمریکا

برد پیت متولد 18 دسامبر 1963 در اوکلاهاما می باشد. برد تحصیلات ابتدایی خود رادر مدرسه"مان" در"اسپرینگ فیلد" گذراند. اولین حضور اجتماعی او مربوط به گروه کلیسای"ساوت هون" بود که در نمایشهای کیسا به نقشهای فرعی بسنده می کرد. اما او هم شانسهای پیاپی برای ستاره شدن بدست آورد. یکی از دوستان هم کلاسی او در مدرسه بازیگری از او خواست که در امتحان هنرپیشگی وی برای یک نقش تلویزیونی او را همراهی کند و نقش مقابلش را بازی کند. در کش و قوس یک سری اتفاقات او به جای دوستش قبول شد و در طی چند ماه بعد او نقش های کوچک گوناگونی را در سریال های مختلف تلوزیونی بازی کرد.

در سال 1991 قرار بود ویلیامبالدوین در نقش جی.دی در فیلم"تلما و لوییز" ظاهر شود. اما این نقش را بخاطر درگیر بودن در یک فیلم دیگر نپذیرفت و برد بجای او انتخاب شد تا اولین درخشش خود را در هالیوود شاهد باشد. حضور کوچک اما تحسین برانگیز او در این فیلم به نقش یک جوان جذاب و زیبا تئکه همگان را جلب کرد. ویلیام بالدوین در این مورد می گوید: بزرگترین اشتباه زندگی هنری او رد کردن پیشنهاد بازی در این فیلم بوده و از این بابت سرزنش های زیادی را از طرف برادربزگش (آلک بالدوین) شنیده است و ادامه میدهد که بعد از پی بردن به اشتباهش در صدد گرفتن این نقش برآمده ولی چه فایده که دیگر آن نقش به جوانی خوش چهره داده شده بود.

البته لازم به ذکر است که اولین نقش سینمای بردپیت در فیلم "نیمه تاریک خورشید" در سال 1988 بوده که در نقش یک بیمار پوستی ظاهر شده است. او در این فیلم تا دقیقه 30با داشتن ماسکی بر چهره ظاهر شده و بیننده را منطظر دیدن جهره خود می گذارد و در نهایت قبل از آنکه صبر بیننده لبریز شود ماسک از صورت برداشته و بینندگان با چهره جوان و بسیار جذاب او آشنا می شوند.

در سالهای بعد فیلم"جانی سود" به کارگردانی تام سیسیلیو و"تماس" در کنار الیزابن مک گاون و نیمه انیمیشن "دنیای جالب" اعتبار زیادی را برای او کسب نکرد ولی با درخشش در فیلم "رودخانه به آنطرف می رود به کارگردانی رابرت ردرفورد در نقش یک جوان ماهیگیر و ماجراجو به اوج رسید.

رابرت ردرفورد بعدها می گفت که به خاطر شباهت چهره برد با خود، او را انتخاب کرد ولی با دیدن بسیار عالی او از انتخاب او بسیار رازی و خشنود بوده است.

اما نقش آفرینی برد پیت در فیلم "مصاحبه با خون آشام" برای او بسیار سخت بود و باز ی در نقش یک خون آشام افسرده روی روحیه او اثر منفی گذاشت. فکر خودکشی دایم آزارش می داد و او شیوه ای را که نقشش از این فیلم وارد ضمیر ناخودآگاهش کرده بود را دوست نداشت.

در این فیلم اختلافات عمیقی بین دو هنرپیشه اصلی فیلم وجود داشت. خلق و قوی و رفتار خونسرد و بی تفاوت برد پیت با شیوه قانونمند و وسواسی تام کروز که در تضاد و کشمکش بود و این دو بازیگر همانگونه که در فیبم با هم روبرو می شدند در پشت صحنه نیز با هم اختلاف داشتند. مشکلات دیگر بخاطر رقابت دو بازیگر بود. ضمن اینکه گفته می شود که تام کروز کفشهایی با پاشنه بلند بر پای داشت تا هم قد حریف 183 سانتیمتری خود شود.

مشکل دیگر این فیلم بخاطر انتقلدلت نویسنده فیلم(رایس) بود که از انتخاب بازیگران ناراضی بود و بیان می کرد که انتخاب تام کروز و برد پیت در کنار هم همانند بازی گرفتن از هاک بری فین و تام سایر در مقابل هم است . البته بعد ها خود رایس از فیلم دفاع کرد. بردپیت نیز از مشکلات بوجود آمده در پشت صحنه بسیار ناراحت بود و دایما خود را ملامت می کرد. او اظهار کرد که این مشکلات نتیجه روش اشتباه خود او بوده است. او گفت که به تام کروز احترام می گذارد و بیشتر تنشها هم بخاطر شخصیتهایی بوده که آنها ایفاگر آن بودند.

تام کروز نیز از کار برد پیت تعریف کرده ولی بیان کرده است که دیگر حاضر نیسف با او همبازی شود.

با تمام این مشکلات این فیلم یک موفقیت چشم گیر برای برد پیت بودو بسیاری از منتقدان قدرت فیلم را در بازی بدون نقص برد پیت بیان کردند.

تلاشهای بعدی او، موفقیت برد پیت را به عنوان یک ستاره پول ساز در سینما تثبیت کرد. در سال 1994 برد پیت با بازی در ملودرام "افسانه های خزان"در کنار آنتونی هاپکینز در نقش یک قهرمان رمانتیک با موهای طلایی بلند که علاقه ی زیادی به انجام حرکات خودخواهانه و فداکادانه دارد، به اوج رسید. برد پیت بعد از این فیلم اعلام کرد که در این فیلم آنقدر از آنتونی هاپکینز تجربه کسب کرده است که او را استاد مسلم خود می داند.

او بعد از این فیلم در نقش یک کاراگاه جوان و خونسرد که درگیر پرونده قتلهای زنکیره ای است، در فیلم "هفت" ظاهر شد و با بازی قابل قبول در کنار ستاره ای همچون کوین اسپیسی به محبوبیت خود افزود.

فیلم هفت توانست دوباره توجه همگان را به برد پیت جلب کند و بار دیگر مهارت خود را در بازیگری به اثبات رساند. همچنین این فیلم باعث آشنایی او با بازیگر هم تایش یعنی گووینت پالترو که در آن زمان بازیگر گمنامی بود، شد. آنها که دو سال و نیم با هم رابطه داشتند و همگان آنها را به عنوانیک زوج عالی هالیوودی قلمداد می کردند در سال 1997 درست بعد از گذشتن 7 ماه از نامزدیشان به دلیل نامعلومی از هم جدا شدند.

در همان سال برد  پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم "دوازده میمون" ظاهر شد و جایزه گلدن کلاپ را برای بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد. سپس در فیلم "خوابگردها" در کنار بازیگرانی چون رابرت دنیرو و ئاستین هافمن ظاهر شد و سپس در فیلم "متعلق به شیطان" در کنار هریسون فورد بازی کرد.

برد پیت در سال 1997 به آرژانتین رفت تا در پروژه بلند مدت "هفت سال در تبت" ظاهر شود که بعدا این فیلم با نقدها . اظهارنظرهای عجیبی همراه شد.

فیلم بعدی او "با جوبلک ملاقات کن" با زمانی بیش از 3 ساعم ساخته شد و برد پیت در کنار استاد خود یعنی آنتونی ها پکینز بار دیگر بازی عالی از خود نمایش داد.

برد درسال 1999 پس از یک غیبت کوتاه از هالیوود بار دیگر با کارگردان موفق هالیوود یعنی دیوید فینچر برای بازی در فیلم "باشگاه مشت زنی" همراه شد. این فیلم با بازی برد و همچنین ادوارد نورتون برای خالی کردن عقده های مردان جوان به تصویر کشیده شد و محبوبیتی دیگر برد پیت رقم زد.

برد در سال 2001 در یک کمدی جنایی به نام" قا پزنی" ساخت کشور انگلستان و به کارگردانی ریچی ظاهر شد و بنیسیو دل توره در این فیلم با برد همراه بود.

در همین سال برد پیت در یک کمدی رمانتیک در کنار جولیا رابرتز ظاهر شد که موفق شد در این فیلم با نام "مکزیکی" چهره خوبی از خود به نمایش درآورد. همراهی برد پیت با رابرت ردرفورد در فیلم "جاسوس بازی" از دیگر فیلمهای برد محسوب می شود..

با نام ویلیام برادلی پیت متولد 18 دسامبر 1963 در شاونه ،اوکلاهاما ،آمریکا. دانش آموخته رشته روزنامه نگاری با گرایش تبلیغات در دانشگاه میسوری که در سال 1986 کمی بیش از فارغ التحصیلی آن را ترک کرد . آموزش بازیگری را نزد روی لندن دیده است. کسب موفقیت در سال 1991 با فیلم تلما و لوئیز نامزد اسکار در سال 1992 برای فیلم کوتاه تماس و همچنین برنده جایزه گلدن گلاب بازیگر نقش دوم برای فیلم دوازده میمون. برد پیت با هفت چهره در نقش های اصلی ،که چهار تای آنها فیلم جنجالی بود،طی چهار سال 92 تا 95 خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد. او پای جیمز دین و دیگر مردان شورشی قیافه می گذارد. اگر دین و مارلون براندو مملو از اضطراب بشری اند، پرسونای استیو مک کوئین و پل نیومن تهی تر به نظر می رسد . تصویر رابرت ردفورد هنوز تهی ظاهر می شود. شخصیتهای پیت هم هم نوعا اصل تهی بودن را می پذیرند  ولی اجازه ورود به مسیر دوران خوش آنها را ندارند. در میان کارهای تلویزیونی ،پیت نقش خود را شناسایی کرد :آشفته ولی جذاب بر روی هر دو جنبه آن کار کرد تا اندازه نقش هایش به سرعت رشد کرد.در هر اجرای کلیدی پیش از رسیدن به اوج هنرپیشگی او وقتش میان ایفای نقش پسرهای خوبی که تلاش می کند تا دنیا را  رشد دهند (مثل روزهای افتخار و Acroos The Tracks ) و پسرهای بدی که تلاش می کند تا انتقام بگیرند  (شاه جاده  و بسیار جوان برای مردن ) تقسیم می کند در تلما و لوئیز شخصیت دی جی که درهای اوج هنرپیشگی را برای پیت گشود متعلق به گروه دوم است. ولی قالب دوران حرفه اش در مقام بازیگر نقش اول نشان می دهد که در دهه 1990 خطوط جدا کننده عادی مرد جوان مبارز ،شورشی،جنایتکار ،روانی و قربانی به سختی آشکار می شوند . نه تنها پیت هر چهار نقش را در لحظات متفاوتی بازی می کند،او معمولا عوامل را در یک جا با یکدیگر ترکیب می کند. پیت با موفقیت فیلم های پر هزینه و موفق به  لحاظ  فروش چون تلما و لوئیز ،رودی از میانش می گذرد، مصاحبه با خون آشام ،افسانه های پاییزی به راهش ادامه می دهد. شخصیت او در جریان مخالف با ویژه گی های حذف شده حرکت می کند ،فردی مخالف باورهای مردم و متوجه خانواده،آزرده ولی ویرانگر ،متزلزل ولی شجاع . انتخاب پروژه های پیت پرسونای کلی اش را از میان خطوط مشابه شکل داده است. برای هر شخصیت اصلی دو گانه دو نقش دوم آرام جستن و خشن و جود دارد. شخصیتهای دومی که ایفای آن برای نخستین نامزدی اسکار را به همراه آورد جفری گویینز در دوازده میمون بود. این نقش پیت را به صورت مرد جوان عصبانی نسلش در بر می گیرد. پیت با ایفای چندین نقش اصلی غیر عادی نشان داد که به هنر و تجارت به یک انداره علاقه دارد.

براد پیت آشکارا نقطه انفجار طرز فکرهای اجتماعی ،مغایرت ها مردانگی شده است. وفاداری گسترده او به هنرش نشان داده است که تا مدتهای زیادی بر روی پرده سینما مرکز چنین مغایرتهایی خواهد بود.

همسر سابق وی جنیفر آنیستون بود که چندی پیش از هم جدا شدند . از آخرین کار های او دوازده یا اوشن ،تروی و آقا و خانم اسمیت می باشد که آخرین جنجالی زیاد ایجاد کرد شایعه ازدواج او با آنجلینا جولی . داستان فیلم از این قرار است که خانم و آقای اسمیت زن و شوهر هستند و هر دو قاتل حرفه ای که هردو از این موضوع بی خبر هستند و در ماموریتی ،مامور به قتل یکدیگر می شوند...

اقاساسان خوشت امد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟BalloonsFlowerFlower

SunSunSunSun

این هم برای اقا سعید:

 

بیوگرافی سلمان خان:
تاریخ تولد :27 دسامبر 1965
شاید عده کمی بدانند که این بازیگر پر قدرت با آن چهره جدی که همه او را با ساخته سوراج بارجایتا با عنوان مین پیارکیا شناخته اند نخستین بار در واقع در فیلم بیوی هوتا آیسی ساخته جی کی بهاری به سینما قدم گذاشت. نقش مقابل او را رکا ایفا می کرد که او را از یک بچه لوس و گندیده به یک شخصیت اجتماعی با رفتاری قابل توجه پیدا می کند. سلمان خان که دوستانش او را سالو صدا می کردند پس از دوخان مطرح دیگر هند یعنی شاهرخ خان و امیر خان به یک خان محبوب دیگر بدل شد. پسر سلیم خان بزرگ که همراه با جاوید اختر یک تیم نویسندگی موفق را به براه انداختند همراه دو خواهر و برادر دیگر بزرگ شد این بازیگر در این سالها شانه به شانه شایعات در حرکت بود ماجرای جدایی غیر منظره اش از آیشوریا رای پس از دو سال نامزدی به یک حادثه بی پایان بدل شد تا جایی که او حاضر نیست حتی در یک فیلم دیگر با این ستاره زن همبازی شود و دلیلش را تنها برخی از مسایل شخصی عنوان نمود.
از سویی خبر درگیری اش با ویویک اوبری به خاطر همین مسیله و اینکه در یک شب 41 بار او را به صورت تلفنی تهدید به مرگ می کند به بمب خبری مجلات تبدیل می شود.سلمان خان بارها به خاطر حمل اسلحه ،درگیری و تصادف از سوی پلیس دستگیر شده تا جایی که بار آخر یعنی در اکتبر 2002 نزدیک بود به خاطر یک تصادف منجر به فوت و ده سال زندان محکوم شود. او که در سال 2001 به عنوان هفتمین چهره محبوب جهان از سوی مجله پیپل معرفی شده علی رغم همه شایعات توانسته به سوپر استار سینمای هند باشد و شاید این به خاطر مسایل اجتماعی باشد که درگیرش است خصوصا دیدارهای همیشگی اش از کودکان در بیمارستانها و فعالیت های خیریه اش. سلمان خان چندین سال می کوشد تا اینکه در مین پیارکیا دیده می شود فیلمی با داستان کلیشه ای درباره پسر ثروتمندی که عاشق دختر فقیری می شود ،فیلم علی رغم همه کلیشه هایش برای تماشاگران جذاب می نماید و سلمان به یک ستاره آینده دار بدل می گردد

نام : سلمان خان ملقب به سالوو / تاریخ تولد:27 دسامبر سال 1965 / محل تولد:بمبیی درهندوستان

نام پدر:سلیم خان نویسنده .اهل پیشاور پاکستان

نام مادران :سلما.(قبل ازازدواج هندو بوده اما بعدش مسلمان شده )

و مادرخوانده هلن ( بازیگرمعروف زمان خود ازهلن دوفرزند یک دخترویک پسردارد اما منابع ما میگوید این بچه ها ازازدواج اول هلن میباشد)

برادر بزرگ:آرباز خان (بازیگر) وهمسرش مالایکا (بازیگر)ازدواج درفوریه سال 1999.شغل وی مانکن ومجری شبکه معروف MTV درفیلم دیل سه درکنارشاهرخ خان آهنگ چیا چیا را اجراکرد

برادر کوچک :سهیل خان(تهیه کننده وبازیگر.اول کاربلند وی عاشق شدی نترس) وهمسرش سیما

نام خواهر:الویرا (طراح لباس )همسرش :راهول آگنی هوتری (هنرپیشه ،کارگردان ،تهیه کننده .اثربلند وی دیل نه جیسه آپنا کاها درسال 2004 میباشد )

نام خواهر نانتی :آرپیتا

برادرزاده :الیزه

اولین فیلم :بیا هوتو آسیی درسال 1988

دراین فیلم درکناربازیگرتازه واردی به نام رینوآریا قرارداشت اما بازیگران اصلی فیلم رکا وفرخ شیخ بودن . پرفروش ترین فیلم ابتدایی وی:مه نه پیارکیا به کارگردانیه سورج بارجایتا بودکه فروش بسیار قابل توجهی کرد.درآن سال هفت جایزه فیرنصیب این فیلم شد. پرفروش ترین اثروی:هم آپ که هن کون با 60 میلیون کرور

دین :اسلام

قد:170 سانتی متر

ستاره :برج جدی

وضیعت تاهل:مجرد

شغل:بازیگر و دارنده بزرگترین شعب بدن سازی در هندوستان

ورزش مورد علاقه : فوتبال وبدن سازی

تعداد آثار:69 تا وآخرین اثرلادن درامز

تعداد آثار هالیوودی:2 فیلم (مریگلد با بازیه آلی لارتر واثربینام دیگر)

ابزار مورد علاقه :تئاترخانگی ودوربین

ماشین مورد علاقه :مرسدس بنز

وسایل مورد علاقه :تجهیزات بادی بیلدینگ

نوشیدنی موردعلاقه:چای سرد

مکان مورد علاقه برای تفریح:لندن

رستوارن موردعلاقه :china garden

غذای خانگی مورد علاقه :کلوچه های خانگی دست پخت مادرش سلما

رنگ های مورد علاقه :آبی ومشکی

برخی دیگرازخصوصیات وعلاقه مندیهای سلمان خان :به پوشیدن لباس های رسمی چندان علاقه ای ندارد بیشتر شلوارجین وتیشرت میپوشد.بیشترلباس های وی ازسنگاپوریا بوتیک های معروفه Gianni Verace و Giorgio Arman میباشد. وی بسیار وسواسی هست .طبق گزارشات ومنابع: شما خان وهیچ وقت بدون مسواک مخصوصش وادکلن Bavabase مخصوصش جایی نمیبنید مسواک زدن وی چیزی درحدود 10 دقیقه طول میکشه .خان عاشق تمیزی واستحمام هست .درباره روحیات: وی بسیار حساس واحساساتی هست اما درعین حال توداروساکت وجدی .بسیار به جمع آوریه صابون علاقه دارد ودرحمام وی کلکسیونی ازانواع صابون ها میباشد. بهترین هدیه دوران کودکی :دوچرخه ای که پدرش درسن 8 سالگی براش خریده بود. محرم ترین رازدارسلمان خان:پدرش سلیم خان .سلیم خان دراین باره میگوید اخلاق ورفتارسلمان خان با فرزندان دیگرم بسیارفرق دارد .سلمان درخانواده ما مانند ستونی میماند که همه حتی من ومادرش هم میخوایم به این ستون تکیه کنیم .میدانیم گاهی این شرایط وبرای خود سلمان خان هم سخت میکند اما با این حال اخلاق ونوع برخود سلمان باعث شد که خانواده نسبت به وی همچین عکس العملی داشته باشن .خواهران سلمان با سهیل راحتربرخورد میکنن اما برخورد آنان با سلمان بسیاربسیاربا احترام است .وبه وی بیش ازهرکس دیگری اعتماد دارن . زنان زندگی خصوصی سلمان خان :سلمان خان برای اولین باردرسال 1994با دختری به نام سانجیتا آشنا شد وروابط نسبتا گرمی بین این دو برقراربود تاوقتی که سانجیتا درسال 1996 با یک کریکت بازازدواج واین پایان روابطاین دونفربه شمارمیرفت .درسال 1997 سلمان خان با دختردیگری به نام سومی علی آشنا شد سومی دختریک تاجرثروتمند مسلمان هندی به نام آصف عالی به شمارمیرود که ازنظرقیافه هم جز زیبایان هند میباشد .خود سومی روابط خود باسلمان خان ویک دوستیه نزدیک وصمیمی عنوان میکند ومیگوید من وسلمان همیشه با هم دوست بودیم .من به سلمان احترام میگزارم اما همیشه میدونستم باید بین خود وسلمان تنها یک رابطه دوستی برقرار باشد تا یک رابطه عاشقانه .چون برخورد سلمان با من این شرایط را ایجاب میکرد.بالاخره سومی درسال ۲۰۰۰ با یک تاجرجوان هندی الاصل ساکن لندن ازدواج کرد وهمینک دومین فرزند وی درراه هست .سومین ومعروف ترین زنزندگیه سلمان خان آیشوارایا رای میباشد .رایی که درسال 1999 اصلا محبوبیت وشهرت حال حاضرخود رانداشت ویک هنرپیشه تازه وارد عرصه بالیوود مطرح میشد .آنها درسال 1999 با فیلم هم دیل دچوکه صنم (دلدادگان)برای اولین بارمقابل یکدیگرقرار گرفتندوهمین آشنایی منجربه علاقه مندی آنها به یکدیگرونهایتا نامزدی آنها شد.اما عدم تفاهم آنها وبرخی مشگلات اخلاقی این دونفرعشق آتیشن آنها را به همان سرعتی که شعله ورشد خاموش نمود وبالاخره درسال 2003 این دونفربا مشگلات وحاشیه های بسیارکه گذر زمان حقایق بسیاری را آشکارنمود ازهم جدا شدن .وازاین تاریخ درهیچ فیلمی رودرروی هم قرار نگرفتند.دراواخرسال 2003 سلمان خان با یک مدل انگلیسی هندی الاصل به نام کاترینا کاییف که دوست خواهروی آلویرا به شمارمیرود آشنا شد . کاترینا ملقب به کت (KAT)همینک جذاب ترین زن هندوستان به شمارمیرود ودرحال حاضرروابط خودرا به خوبی با خان حفظ نموده است .ودرسال آینده دوکاردیگربا سلمان خان دارد.کاترینا هیجان انگیزه ترین لحظه زندگی خودراوقتی بیان میکند که سلمان خان وازنزدیک دیده وبه معرفی شده وبا او دست داد کاترینا درباره این لحظه میگه :این لحظه هیجان آورترین لحظه زندگی من بود طوری حول شده بودم که فکرمیکنم سلمان متوجه این اضطراب من شد وبه آرامی به من دست داد ولبخند زد. فیلم های موردعلاقه تا بدین لحظه:تره نام وچوری چوری چوبکه چوبکه

بازیگرخوب ازنگاه خان :بازیگرخوب از نگاه من یعنی

کسی که بازیه وی درفیلم ضامن فروش فیلم باشد

و همچین مورد علاقه مردم ازنظرمن آمیتاب باچان باسالیان سال تجربه یک بازیگرخوب میباشد

دوستان صمیمی :سانجای دات ،شاهرخ خان ،کمال خانکارگردان مورد علاقه :سانجای لیلا بهانسالی ،دیوید داوانتهیه کننده موردعلاقه :ساجیدنادوالیا

آهنگ ساز موردعلاقه :هیمش رشامیا وعدنان سامی

فیلم نامه نویس موردعلاقه:رمی جفری

بازیگرزن مچ مقابل خان ازنگاه ولی :مادوری دیکسیت

با کدام بازیگر زن راحترهستید:پرتی زینتا وشیلپا شتیبازیه کدام بازیگر زن وتحسین میکنید:رانی مکرجی دوست صمیمیه منبازی درچه نوع فیلم هایی رومیپسندین :کمدی وعاشقانهدوست دارید همیشه چگونه باشید:دوست دارم همیشه صادق باشم من عاشق صداقت هستم

زیباترین لحظه زندگیان :فروش اولین فیلمم مه نه پیارکیا واستقبال مردم وتولد الیزه غمناک ترین لحظه زندگیان:وقتی که دیگه عزیزانم درکنارم نباشن

شعار زندگی :همیشه مستقیم حرکت کن وراست بگو.

دیگر جزئیات : سلمان خان از قايق سواري در دريا وحشت داره.

بليط كنسرت سلمان خان حتي از مايكل جكسون گرانتر است .

سلمان خان ديوانه رانندگي با ماشين هاي پاترول هست

سلمان خان نوازنده چيره دست ساكسيفون هست ازمیان بازیگران زن سوشمیتا سن سلمان رابسیار دوست دارد وازنوجوانی تمام عکس ها وپوستر های سلمان خان وبه درودیوار اتاقش میزده .وی را شاهزاده نجیب براسب رویاها میداند سلمان خان با91% پرطرفدارترین بازیگردرمیان مردم هند محسوب میشود.

کارهای خیریه سلمان خان:وی مدت 4سال است که به یک موسسه حمایت ازکودکان سرطانی کمک های شایان توجهی میکند .وی همینطورهزینه کامل یک خانه سالمندان بسیارفقیرشهربندارارا حمایت مالی میکند .وکمک های چشمگیری به موسسه بیماری های خاص بمبیی میکند .شاهرخ خان دریک مصاحبه اینگونه بیان نموده است .

سوال خبرنگارازشاهرخ خان:ظاهراشما بیش ازبازیگران دیگربه کودکان کمک میکنیدوبه آنها علاقه دارید:؟

جواب :همه علاقه به کودکان علاقه دارن وبه آنها کمک میکنن.شاید من بیشتربه چشم می آیم اما سلمان خان درکمک وعلاقه به کودکان ازمن جلوتر است .

سلمان خان ازچه میترسد:دروغ های شاخدار
سلمان خان چه نقش رویای را دوست دارد:جک نیکلسون دردیوانه ای ازقفس پرید(طبق شواهد وگفته ها درفیلم کیون کی سلمان خیلی ازنقش جک نیکلسون دراین فیلم بهره گرفته است وخیلی ازمنتقدان نحوه بازیه سلمان وبا این بازیگر نامدارسینمای غرب مقایسه کرده اند).

عكس و والپيپير سلمان خان
اقا سعید شما چه طور؟؟؟؟؟؟؟؟؟FlowerFlowerFlowerFlower

برای یاسمین عزیزم و بهترین معلم  و دوست ملینا  

to tell the story of how great a love can be

the sweet love story that is older than the sea

the simple truth about the love she brings to me


where do I start ?

with her first hello 


she gaves new meaning to this empty world of mine 


there's never be another love , another time

she came in to my life and made the living fine


she filled my heart

she filled my heart with very special things

with angels songs , with wild imaginings 


she filled my soul with so much love

that any where I go I'm never lonely


with her around, who could be lonely

I reach for her hand she is always there

how long does it last ?

can love be measured by the hours in a day ?


I have no answers now but this much I can say. . .

I know I'll need her till the stars all burn away
 
 
for dear Yasamin melina's best
 
teacher and friend   

بیوگرافی شاهد کاپور بازیگر هندوستان

سلام به همه   ببخشید جواب کامنتاتونو نمی دادم امتحان داشتم  از این به بعدجواب می دم

این پست هم برای بهترین دوستم ملیناست  امبدوارم خوشش بیاد

 

ولین مطلب یک بیوگرافی از شاهید هست

اسم : شاهید کاپور

ملیت : هندوستانی

تاریخ تولد : 25 فوریه 1981

پدر و مادر : مادر نیلم عظیم پدر پانکاج کاپور که طلاق گرفتن و نا مادری اسمش هست


 

Supriya Pathak


 

مدرسه :


 

Gyanbharati (Delhi) and Rajhans Vidyalaya (Mumbai)


 

محل سکونت :


 

Lokhandwala, Andheri, Mumbai


 

مذهب : پدر هندو مادر مسلمان

محل تولد : مومبای هندوستان


 

حیوان خانگی : ندارد

رنگ مو : مشکی

رنگ چشم : قهوه ای تیره

قد : 170 سانتیمتر

وزن : 70 کیلو

با کی صمیمی هست : مادرش خیلی بیشتر از پدرش

فعالیت : بازیگری - رقص - وبازی کریکت

بازیگر مورد علاقه مرد و زن : پدرش پانکاج کاپور و جولیا رابرتز

آموزش رقص در :


 

SDIPA (Shiamak Davar's Institute for Performing Arts).


 

مرکز اموزش هنر های رقص شیاماک داورز که شاهید در بین 1300 نفر از هنرجو ها بهترین شده است

باحال ترین تبلیغ : تبلیغ پپسی با شاهرخ و رانی و کاجول  )

دیگر تبلیغات :


 

Kit Kat , Onida , Ala Bleach, Fuji Film.

اولین تعریف و تمجید : از طرف یکی از دوستانش وقتی در تبلیغ پپسی ظاهر شده به شاهید گفته است خیلی ناز شده است

موزیک ویدئو ها :


 

Aryans - Aankhon Mein Tera Hi Chehra , Kumar Sanu - Kehna to Hai

همیشه در حال نوشیدن : نوشیدنی های انرژی زا هست ( البته از نوع اصلی و پر ویتامینش )

اولین فیلم : عشق وشق که شاهید در موردش گفته خیلی لذت بخش بوده است

اولین گریه : وقتی که تبلغ اولین فیلمش یعنی عشق وشق رو در روزنامه دیده خیلی متاسف و شرمنده شده است

خنده دار ترین لحظه : زمانی که در افریقای شمالی در حال فیلمبرداری برای ویدئو


 

Chot Dil Pe Lagi'


 

بودند یک اسب وحشی به طرف شاهید حمله کرده و اون خیلی ترسیده و فرار کرده و از حصار پریده

دستمزد برای هر فیلم : یک کرور .اما شاهید می گوید این یک شایعه است من یک پسر فعال با پیش زمینه محبوبیت و تواضع من

ارزش پول و هنر رو می دونم من خیلی عادل و منصف هستم و با تهیه کنند ها راه می یام من یک عضو کوچیک از این صنعت بسیار بزرگ هستم مردم باید من رو به خاطر تلاش و فیلمها ونقشهای خوب بشناسند نه به عنوان یک فرد ساده و بی ارزش من بر

این باورم که زمانی که شما تلاش کنید و فیلم و نقش خود را به خوبی اجرا کنید محبوبیت و پول خود به خود به سراغ شما می آید

جذاب ترین تازه وارد در سال 2003:در جدیدترین نظر سنجی در مجله شاهید کاپور 85 درصد رای آورده است

شماره مورد علاقه : بیست ( خوب بیستی دیگه عزیزم )

آخرین تغییر : گیاه خوار شدن بعد از خواندن کتاب یک زندگی خوب که روی من

«هیلاری داف» کتاب می‌نویسد!

«هیلاری داف» کتاب می‌نویسد!

بخش «خوانندگان جوان» انتشارات «سایمون و شوستر» روز سه‌شنبه اعلام کرد «هیلاری داف»٬ خواننده و بازیگر جوان، مجموعه رمان‌هایی برای جوانان می‌نویسد٬ این مجموعه رمان‌ها با کتاب «اکسیر» آغاز می‌شوند که ...

به گزارش خبر آن لاین، خواننده و ستاره هالیوود مجموعه رمان‌های ماجراجویی برای خوانندگان جوان می‌نویسد.
«هیلاری داف» ستاره سینمای هالیوود کتابی برای کودکان می‌نویسد. بخش «خوانندگان جوان» انتشارات «سایمون و شوستر» روز سه‌شنبه اعلام کرد «هیلاری داف»٬ خواننده و بازیگر جوان، مجموعه رمان‌هایی برای جوانان می‌نویسد٬ این مجموعه رمان‌ها با کتاب «اکسیر» آغاز می‌شوند که در ماه اکتبر امسال منتشر می‌شود.
در رمان نخست ماجراجویی‌های عکاس ‌خبری به نام «کلی ریموند» در سرتاسر دنیا روایت شده است.
داف 22 ساله همچنین قرار است کتابی غیرداستانی درمورد کودکان طلاق و کنارآمدن آنها با این مسئله بنویسد٬ این کتاب سال 2012 چاپ می‌شود. داف در دو ترانه‌ی «غریبه» و «زن کولی» که خودش اجرا کرده٬ اشاره‌هایی به طلاق پدر و مادر خودش کرده است.

«قرن21» 10 فیلم روانه شبكه خانگی می‌كند

«قرن21» 10 فیلم روانه شبكه خانگی می‌كند

همچنین مؤسسه ویدئویی قرن بیست و یك، فیلم‌ ویدئویی «شب بی‌ستاره» به نویسندگی و كارگردانی خداداد جلالی را وارد نمایش خانگی می‌كند...
 
مؤسسه قرن بیست‌و‌یك، تا آخر اسفند ماه، 10 فیلم روانه شبكه خانگی می‌كند.
 
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، این مؤسسه فیلم‌های خواستگاری، نابودگر 4، شب امبر، بایست وگرنه مادرم شلیك می‌كند، ضریب خشم، هنرهای رزمی شائولین، جان و ویرو، برو، راهت را برو، ماسیروس كوچولو را وارد شبكه خانگی می‌كند.
همچنین مؤسسه ویدئویی قرن بیست و یك، فیلم‌ ویدئویی «شب بی‌ستاره» به نویسندگی و كارگردانی خداداد جلالی را وارد نمایش خانگی می‌كند.
براساس این گزارش، مهدی سلوكی، سمانه نصری، شراره رخام، سعید داخ، شهرزاد كمال‌زاده، مرتضی كاظمی، كاظم افرندنیا، محمد فتح‌الله‌زاده، غلامرضا اصانلو، فرحناز منافی‌ظاهر، مهری امیرحسینی، بابك والی و ... بازیگران این فیلم هستند.
این مؤسسه فیلم‌های خواستگاری، نابودگر 4، شب امبر، بایست وگرنه مادرم شلیك می‌كند، ضریب خشم، هنرهای رزمی شائولین، جان و ویرو، برو، راهت را برو، ماسیروس كوچولو را وارد شبكه خانگی می‌كند.

«عمو پورنگ» از لحظه تحویل سال 89 به شبكه دو می‌آید

«عمو پورنگ» از لحظه تحویل سال 89 به شبكه دو می‌آید

این برنامه شامل دو بخش است كه بخش اول مربوط به كودكان است و مهمانانی همچون مهدی باقر بیگی(بازیگر قصه‌های مجید) و بازیگران كودكی چون نیكی نصیریان ...
 
به گزارش خبرگزاری فارس، پخش ویژه برنامه نوروزی و تحویل سال 89 شبكه دو سیما از ساعت 17 آغاز می‌شود.
 به نقل از روابط عمومی شبكه دو سیما، رضا داستانی، تهیه كننده ویژه برنامه تحویل سال 89 با بیان این مطلب گفت: این برنامه شامل دو بخش است كه بخش اول مربوط به كودكان است و مهمانانی همچون مهدی باقر بیگی(بازیگر قصه‌های مجید) و بازیگران كودكی چون نیكی نصیریان و ارسلان قاسمی در آن حضور می‌یابند و بخش‌هایی از برنامه‌های قدیمی و خاطره انگیز همچون مدرسه موش‌ها، بازم مدرسه‌ام دیر شد و محله برو بیا پخش می‌شود.
وی همچنین از حضور مهمان ویژه همچون عموهای فیتیله‌ای، عمو پورنگ و امیر محمد نیز خبر داد و گفت: اجرای این بخش را به احتمال زیاد گیتی خامنه‌ای، مجری با سابقه برنامه‌های كودك و نوجوان بر عهده خواهد داشت.
همچنین به احتمال زیاد اجرای بخش بزرگسالان نیز كه بعد از اذان مغرب پخش می‌شود و تا لحظه سال تحویل ادامه دارد را فرزاد حسنی بر عهده دارد. در این بخش نیز برنامه‌های متنوعی از هنرمندان كه طراحی‌های مختلفی دارد، پخش خواهد شد.
 

بلیت ها ی خولجه امیری و اریان هم فروش نرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

بلیت‌های کنسرت خواجه‌امیری و گروه آریان هم فروش نرفتند

دست‌اندرکاران برگزاری کنسرت حمید عسگری حدود یک ساعت شروع برنامه را به تعویق انداختند تا شاید مخاطبانی که ممکن بود در ترافیک ناشی از بارندگی مانده باشند برسند، اما...
 
محسن رجب‌پور، مدیرعامل مؤسسه «ترانه شرقی» و برگزارکننده کنسرت حمید عسگری در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین از سیستم فروش بلیت‌های بیست و پنجمین دوره جشنواره موسیقی فجر انتقاد کرد.
به گزارش خبرآنلاین، شنبه هشتم اسفند کنسرت حمید عسگری در سالن همایش‌های برج میلاد در شرایطی که بیش از دوسوم سالن خالی بود، برگزار شد.
دست‌اندرکاران برگزاری کنسرت حمید عسگری حدود یک ساعت شروع برنامه را به تعویق انداختند تا شاید مخاطبانی که ممکن بود در ترافیک ناشی از بارندگی مانده باشند برسند، اما سرانجام در ساعت 19:20 برنامه برای جمعیتی اجرا شد که تلاش می‌کردند با جیغ‌ها و ابراز احساساتشان بهت و تعجب گروه را از تعداد صندلی‌های خالی کمتر کنند.
سئانس اول کنسرت حمید عسگری در شرایطی تمام شد که برگزارکنندگان، اعضای گروه و حتی مخاطبان امید داشتند سئانس بعدی با استقبال بیشتری مواجه شود.
محسن رجب‌پور مدیرعامل مؤسسه «ترانه شرقی» و برگزارکننده کنسرت حمید عسگری در پایان سئانس اول این اجرا در واکنش به تعداد بسیار کم مخاطبان به خبرنگار خبرآنلاین گفت: «دلیل اصلی خالی بودن سالن ضعف در ارائه و فروش بلیت‌های جشنواره است.»
او افزود: «من قبل از شروع جشنواره به برگزارکنندگان و مسئولان آن گفتم این نوع فروش بلیت، یعنی این که فقط از طریق سایت و اینترنت بلیت بفروشید و مراکزی را که به طور حرفه‌ای برای فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی نیستند برای فروش بلیت‌های جشنواره انتخاب کنید، شما را با شکست مواجه می‌کند. حتی به آنها گفتم همه بلیت‌های سالن میلاد را می‌خرم، اما اجازه بدهید ما به صورت مستقل ولی در قالب و به اسم جشنواره این برنامه را برگزار کنیم. اما آن‌ها مخالفت کردند.»
رجب‌پور که در سال‌های اخیر تجربه برگزاری کنسرت‌های بسیاری را در ایران و خارج از کشور دارد، با انتقاد از سیستم فروش بلیت‌های این جشنواره موسیقی فجر، گفت: «مسئولان جشنواره سیستمی را برای فروش بلیت‌ها تعریف کرده‌اند که هیچ ربطی به فرهنگ و نوع رفتار مردم ما ندارد. اول این که این سیستم تا سه روز پیش فعال نبود و حتی در این سه روز هم که فعال شده، مشکلات متعددی دارد. بعد هم دوستان فراموش کردند بیشتر مردم ما به اینترنت دایال‌آپ دسترسی دارند. در این سیستم کافیست موقع پرداخت پول به هر علتی ارتباط قطع شود در این صورت باید تمام مراحل خرید بلیت را از اول شروع کرد. خریدار دو، سه بار تلاش می‌کند بعد اگر نتواند بلیت بخرد، کلا منصرف می‌شود. همین دلایل باعث شده بخش بزرگی از بلیت‌ها فروش نرود.»
رجب‌پور که از وضع پیش‌آمده بسیار عصبانی بود، گفت: «من در فقط ماه آذر 24 کنسرت برگزار کردم و به یک‌هزارم این مشکلات امروز برخورد نکردم. ما در اولین اجرای‌مان در جشنواره با سالنی مواجه شدیم که فقط یک‌چهارم ظرفیتش پر شده بود. حتی بلیت‌های موجود هم مشکل دارند، بارکدها نمی‌خوانند، بلیت‌هایی چاپ کردند که ردیف صندلی‌هایشان وجود ندارد.»
او ادامه داد: «من حاضرم برای بنیامین که تا به حال کنسرت اجرا نکرده 100 اجرا را در تهران تضمین می‌کنم که در سالن پر از جمعیت برگزار شود، اما جالب است هنوز بلیت‌های اجرای بنیامین در جشنواره فجر به طور کامل فروش نرفته است. عجیب‌تر آن که حتی بلیت‌های کنسرت احسان خواجه‌امیری و گروه‌ آریان هم فروش نرفته و به احتمال زیاد این گروه‌ها هم در سالن‌های نیمه‌پر برنامه اجرا خواهند کرد. این‌ها گروه‌هایی هستند که بلیت‌هایشان معمولا ظرف سه روز فروش می‌روند. دلیل این موضوع این است که مدیریت لحظه‌ای روی سیستم بلیت‌فروشی‌ وجود ندارد.»
مدیرعامل موسسه «ترانه شرقی» پیش از آغاز جشنواره در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرده بود برگزارکنندگان می‌خواهند با درآمد حاصل از فروش بلیت‌های این بخش قسمت بزرگی از هزینه‌های جشنواره را تأمین کنند.
او بعد از اتفاق شب گذشته گفت: «اگر قرار باشد جشنواره موسیقی فجر به این شکل مدیریت شود ما در دوره‌های بعدی جشنواره شرکت نمی‌کنیم. من فقط آمده‌ام به طور رایگان کمک کنم تا برنامه‌های جشنواره بهتر برگزار شود. این دوستان به اصطلاح خودشان آمدند از تجربیات بخش خصوصی استفاده کنند ولی شرایطی را به‌وجود آوردند که آرزو می‌کنم آخرش اتفاق بدی برای‌مان نیفتد.»آ»

8 فیلم تلویزیونی جدید در راه تولید

همسر فردی به نام سامان چند ماهی است که دچار توهم شده است. او چیزهایی را به اشتباه می‌بیند، اما کم کم متوجه می‌شود برخی از مشاهداتش...

 در این شماره به معرفی فیلم‌های تلویزیونی جدید پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

بر فراز مهر

در فیلم تلویزیونی «بر فراز مهر» به کارگردانی «حسن لفافیان» پروانه معصومی، حبیب دهقان نسب، افشین نجعی، مهسا مهجور، علی منصوری، احمد نقره، هوشنگ جعفرزاده بازی می‌کنند.
«بر فراز مهر» داستان رانش زمین در منطقه مهاباد است که باعث حادثه و خرابی دکل‌های برق و قطع برق در این منطقه می‌شود. مسئولان منطقه با همیاری اهالی روستای کینا تلاش می‌کنند تا مشکل را حل کنند.
 
سنگین تر از سایه
فرهاد جم، فرداد صفاخو، مهتاج نجومی، شقایق احمد، سارا الهیاری، مهدی خداوردی و زهره اظهری در این فیلم بازی می‌کنند.
«سنگین تر از سایه» به کارگردانی «اکبر منصور فلاح» داستان زندگی زوجی است. همسر فردی به نام سامان چند ماهی است که دچار توهم شده است. او چیزهایی را به اشتباه می‌بیند، اما کم کم متوجه می‌شود برخی از مشاهداتش واقعیت دارد. تهیه این فیلم را «توحید غفارزاده» بر عهده دارد و «منصور فلاح» فیلم نامه اش را به رشته تحریر در آورده است.
دو قدم مانده به بهشت
همسر شاهین دچار بیماری کلیوی است و احتیاج به پیوند کلیه دارد. در این میان شاهین با زنی رو به رو می‌شود که به علت مشکلات مالی در حال فروش کلیه خود است. آشنایی این دو اتفاقاتی را به همراه دارد. در این فیلم که نویسندگی و کارگردانی آن را «مهدی لباف» بر عهده دارد، هومن کیانی و پریسا دستمرد به ایفای نقش می‌پردازند.
 
به همین راحتی
فیلم تلویزیونی «به همین راحتی» با نویسندگی و کارگردانی «مجید حسین شیرودی» و تهیه کنندگی «ناصر عنصری» ساخته شد.
در این فیلم بیژن امکانیان، نسرین مقانلو، فلورا سام، کیوان محمودنژاد، مریم خدارحمی ‌و ملیسا دولت خواهی نقش آفرینی می‌کنند. «به همین راحتی» روایت گر داستان مردی است که بعد از مرگ همسرش به صورت پنهانی ازدواج می‌کند و خانواده او که از این موضوع بی اطلاع هستند، قصد دارند همسر جدیدی برای او پیدا کنند.
شکار
«سعید سالارزهی» تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم «شکار» را بر عهده دارد. در این فیلم روناک یونسی، کوروش تهامی، بهمن دان، خسرو فرخزادی و امیر آتشانی بازی می‌کنند. این فیلم روایت گر فردی است که درگیر توطئه ای می‌شود و به دنبال اثبات بی گناهی اش است.
 
آخرین بازی
این فیلم با گونه پلیسی داستان خبرنگاری است که بازیگرهای موفق جشنواره تئاتر را شناسایی می‌کند و به عنوان تهیه کننده به آن‌ها نزدیک می‌شود.
این خبرنگار به بهانه تمرین نمایشنامه ای طعمه‌های خود را به ویلایی مخوف در خارج از شهر می‌کشاند. «علی پروین پور» علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی فیلم خود را بر عهده دارد و مهدی امینی خواه، سیما مطلبی، شهره مکری، ایمان ایرنمنش، محمد الهی، محبوبه سلطانی و اکرم حکم آبادی به نقش‌های این فیلم جان بخشیده اند.
پشت نیمه شب
در این فیلم که کارگردانی آن را «سعید اسدی» بر عهده دارد یکتا ناصر، بهناز جعفری، رحیم نوروزی، بیوک میرزایی، قاسم زارع، سولماز حصاری، محمد ابهری، هوشنگ دیبائیان و فرحناز منافی ظاهر بازی می‌کنند.
«پشت نیمه شب» که به قلم «ناصر شاملو» نگاشته شده داستان فردی به نام شراره کیانی کارمند شرکت واردات و توزیع است که با دخترش تنها زندگی می‌کند.
او طی حادثه ای با یک سارق رو به رو می‌شود که حوادث غیر مترقبه ای را برای او و خانواده اش رقم می‌زند.
 
انتخاب سیاوش
«انتخاب سیاوش» داستان زندگی پسر جوان روستایی به نام محسن است که در یکی از روستاهای شمال زندگی می‌کند و به طور اتفاقی متوجه هویت واقعی خود یعنی «سیاووش وطنی» می‌شود و برای کشف حقیقت به تهران سفر می‌کند. در این فیلم به کارگردانی «شاهین باباپور» امیر رضا دلاوری، نیلوفر خرم نیک، جلیل فرجاد، شهناز شهبازی، فرج ا... گل سفیدی و محمد افشار بازی می‌کنند. تهیه کنندگی فیلم را «مهدی گلی زاده» برای گروه فیلم و سریال شبکه دوم سیما بر عهده دارد.

داداش ساسان خودم:::::

 همون طور که قبلا گفتم سرم شلوغ بود نتونستم برات اون چیزی که می خوای بزارم

بهت قول می دم دفعه بعد بزارم

این مطلب هم به خاطر تو

(سرم داد نزن  گفتم که برات دفعه بعد می زارم)

********************

شبکه تلویزیونی سی بی اس در صدد است اقتباسی سینمایی از سریال وسترن و محبوب «دود‌ اسلحه» تهیه کند. بر اساس این گزارش براد پیت برای...

براد پیت بار دیگر در یک فیلم وسترن ایفای نقش می‌کند طی سال‌های اخیر ژانر محبوب و کلاسیک وسترن بار دیگر احیا شده‌است و استودیو های هالیوودی همچنان به بازار این نوع از سینما دامن می‌زنند. به گزارش مهر از امپایر آنلاین شبکه تلویزیونی سی بی اس در صدد است اقتباسی سینمایی از سریال وسترن و محبوب "دود‌ اسلحه" تهیه کند. بر اساس این گزارش براد پیت برای ایفای نقش اصلی این فیلم یعنی  شخصیت معروف مارشال مت دیلان برگزیده شده‌است.

 "دود اسلحه" ابتدا در سال 1950 به عنوان نمایشی‌ رادیویی  پخش و در سال 1955 مجموعه ای تلویزیونیآن ساخته شد. این مجموعه از جمله طولانی ترین سریال های تاریخ تلویزیون آمریکا بود و نمایش آن سال های متمادی ادامه یافت.

گریگوری پواریه که فیلمنامه "گنجینه ملی" را در کارنامه دارد هم  اکنون مشغول نگارش فیلمنامه این پروژه است. هنوز کارگردانی برای آن برگزیده نشده است.
براد پیت پیش از این در وسترن "ترور جسی جیمز به دست رابرت فورد ترسو" ایفای نقش کرده است.

زمان برگزاری كنسرت داركوب‌ها با اجرای «مهران مدیری» و «حامد بهداد»

زمان برگزاری كنسرت داركوب‌ها با اجرای «مهران مدیری» و «حامد بهداد»

همایون نصیری سرپرست گروه داركوب از برگزاری كنسرت این گروه به خوانندگی مهران مدیری و حامد بهداد خبر داد.
  
به نقل از خبرگزاری فارس همایون نصیری سرپرست و نوازنده سازهای كوبه‌ای گروه داركوب در گفت‌وگو با فارس گفت: در این كنسرت كه بعد از عید نوروز در تهران برگزار می‌شود گروه داركوب با همان تركیب اصلی به اجرای برنامه می‌پردازد.
وی در خصوص خوانندگان این كنسرت افزود: اگر در آن زمان آقای مدیری و بهداد مشغول ضبط و انجام كارهای سینمایی و تلویزیونی نباشد با این هنرمندان به روی صحنه می‌رویم در غیر این صورت خوانندگان دیگر را جایگزین می‌كنیم.
این آهنگساز با اشاره به قطعات اجرایی در این برنامه اظهار داشت: در این كنسرت بیشتر قطعات جدید هستند البته گزیده‌ای از آلبوم‌های اول و دوم را نیز اجرا خواهیم كرد.
نصیری در خصوص انتشار آلبوم این گروه گفت: این آلبوم شامل 12 قطعه است كه 8 قطعه از این مجموعه بی‌كلام و 4 قطعه از جمله حیران و بیا بیرم كوه با صدای «مهران مدیری» و داركوب و تربت با صدای «حامد بهداد» اجرا شده است.
نصیری در خاتمه خاطرنشان كرد: از آنجایی كه این آلبوم تلفیقی از كنسرت گروه در اریكه ایرانیان و تالار بزرگ كشور است كار را به صورت صوتی و تصویری منتشر می‌كنیم.
 

سه فیلم توقیفی در نوروز 89 اکران می شوند.

اکران سه فیلم توقیفی در نوروز 89

سه فیلم توقیفی در نوروز 89 اکران می شوند.
     
 فیلم‌های سینمایی «به رنگ ارغوان»، «تسویه حساب» و «صد سال به این سالها» نوروز سال آینده روی پرده سینما میروند.

به گزارش خبرآنلاین، اکران «به رنگ ارغوان» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا از 27 بهمن‌ماه روی پرده میرود تا به این ترتیب نمایش نخستین فیلم نوروزی شروع شود.

پیش از این در سال 1384 و اکران نوروزی سال 1385 هم در مورد اکران «چهارشنبه سوری» به کارگرانی اصغر فرهادی اقدامی مشابه صورت گرفته بود و نمایش آن از اوایل اسفندماه آغاز شده بود.

«
به رنگ ارغوان» با بازی حمید فرخنژاد، خزر معصومی، کوروش تهامی و فرهاد قائمیان، ماجرای ماموری است که برای دستگیری یکی از عوامل ضدانقلاب راهی شمال کشور میشود. فیلم حاتمیکیا در جریان بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر موفق به کسب جایزه بهترین فیلمنامه در بخش بینالملل و بهترین فیلم و کارگردانی در بخش مسابقه سینمای ایران شد.

«
تسویه حساب» ساخته تهمینه میلانی که بعد از سه سال توقیف در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، همزمان با نوروز 1389 اکران عمومی میشود. هدایت فیلم مسئولیت پخش این فیلم را برعهده دارد. این فیلم میلانی روایتی از زندگی چهار زن بزهکار است که قصد دارند از مردها انتقام بگیرند.

مهناز افشار، لادن مستوفی، بهاره افشاری و السا فیروز آذر بازیگران اصلی و اکبر عبدی، محمدرضا شریفینیا و سیاوش تهمورث از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

«صد سال به این سالها» به کارگردانی سامان مقدم، بعد از چهار سال توقیف نمایشی ویژه در جشنواره فیلم فجر داشت و گویا واکنشهای مثبت تماشاگران موجب شده تا مسئولان اداره نظارت مجوز نمایش آن را صادر کنند. این فیلم ماجرایی زنی به نام ایران با بازی فاطمه معتمدآریا را در سه دوره از تاریخ معاصر ایران روایت میکند. فیلم مقدم به عنوان اکران دوم نوروز 89 روی پرده خواهد رفت.

رضا کیانیان و پرویز پرستویی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اسامی دیگر فیلمهای اکران نوروز به دلیل ثبت نشدن پرونده آنها در شورای صنفی نمایش هنوز به صورت رسمی اعلام نشده، اما تصور میشود «لطفاً مزاحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب دیگر فیلم اکران نوروزی باشد.

اندیشه های زندگی

 

اندیشه های زندگی

زیبا ترین آرایش بر لبان شما

راستگویی

برای صدای شما

دعا ه درگاه خدا

برای چشمانتان

رحم وشفقت

برای دستانتان

بخشش

برای قلب شما

عشق

و برای زندگیتان

دوستی هاست

 

 

مصلی دوباره میزبان نمایشگاه كتاب می شود

مصلی دوباره میزبان نمایشگاه كتاب می شود

اواخر اردیبهشت امسال و درست چند روز پس از پایان بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران بود كه اظهارات مدیرعامل آتش‌نشانی، حاشیه‌هایی را برای برپایی نمایشگاه در مصلی ایجاد كرد...

به گزارش جام جم آن لاین، حاجی‌بیگی در آن زمان گفت: اگر سال آینده نمایشگاه كتاب در این مكان برپا شود، دیگر آتش‌نشانی مسوولیتی را در رابطه با تامین ایمنی نمایشگاه نخواهد پذیرفت.
اما امروز و با نزدیك شدن به زمان برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران (اردیبهشت سال آینده) معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد كه متولی برپایی نمایشگاه كتاب است از برگزاری مجدد این نمایشگاه در مصلای تهران خبر داد.
به گفته محسن پرویز قطعا نمایشگاه كتاب همچون 3 دوره گذشته، اردیبهشت 1389 نیز در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و مكان دیگری جز مصلی برای برگزاری نمایشگاه كتاب تهران وجود ندارد.وی همچنین اخطار آتش‌نشانی را به یك مزاح تشبیه كرد و گفت: هر كسی در برگزاری این نمایشگاه باید وظیفه‌اش را انجام دهد؛ سازمان آتش‌نشانی هم باید سعی كند فضای مصلی را ایمن كند.
این سخن در حالی است كه محمدرضا حاجی‌بیگی ، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران روز گذشته در گفتگو با «جام‌جم» یك‌بار دیگر تاكید كرد كه از نظر ما مصلی مكان مناسبی برای حضور ناشران، مردم و به طور كلی برپایی نمایشگاه نیست.
وی ادامه داد: برای این كه برداشت دوستان از نظر ما سیاسی نباشد، بلافاصله پس از پایان نمایشگاه كتاب این موضوع را اعلام كردم و به جز شبستان اصلی و برخی كریدورها بقیه فضای مصلی فاقد ایمنی لازم است.
حاجی‌بیگی درباره برپایی دوباره نمایشگاه در مصلی گفت: به هر حال تصمیمی است كه گرفته شده و چاره‌ای نیست و ما هم متعهد شده‌ایم تا حداكثر ایمنی را ایجاد كنیم؛ البته موارد و نكاتی بوده است كه به برگزاركنندگان نمایشگاه انتقال داده‌ایم و آنها نیز پذیرفته‌اند تا این نكات را مورد توجه قرار دهند.
از سوی دیگر محسن پرویز از برپایی جلساتی در شورای شهر تهران خبر داد و گفت: شورای شهر تهران نیز تاكنون 3 جلسه را به برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران اختصاص داده است.
وی تاكید كرد: در برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی كتاب تهران 28 سازمان و نهاد دخیل هستند كه این نهادها باید به وظایف خود عمل كنند تا نمایشگاه به بهترین وجه برپا شود.
همچنین به گفته پرویز قرار است وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر مسكن صحبت كند و توصیه‌های لازم برای برگزاری بهتر نمایشگاه را به وی منتقل كند.
اما این اظهارنظر در حالی است كه معصومه آباد، عضو كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو با «جام‌جم» درباره برگزاری نمایشگاه در مصلی و همچنین جلسات شورای شهر تهران در این رابطه اظهار بی‌اطلاعی كرد.
وی گفت: سال گذشته جلسات مشتركی با مسوولان و مدیران وزارت ارشاد داشتیم كه امضای چند تفاهمنامه از نتایج آن بود و امسال هم شورای شهر و اعضای آن در ارتباط با برپایی نمایشگاه بویژه در حوزه مسائل ایمنی، آتش‌سوزی، ترافیك و... دیدگاه‌هایی دارند كه ضرورت دارد تا در جلسات مشترك مورد بررسی قرار گیرد.

کمک سخاوتمندانه «لئوناردو دی کاپریو» به زلزله‌زدگان هائیتی

لئوناردو دی کاپریو

بیل کلینتون رئیس جمهور سابق آمریکا از روحیه همکاری این بازیگر و افراد دیگر ابراز خشنودی کرد و از مردم آمریکا درخواست کرد که...
 
 لئوناردو دی کاپریو مبلغ یک میلیون دلار از ثروتش را این هفته برای کمک به زلزله زدگان هائیتی بخشید تا برای بازسازی مناطق زلزه زده خرج شود.

بیل کلینتون
رئیس جمهور سابق آمریکا از روحیه همکاری این بازیگر و افراد دیگر ابراز خشنودی کرد و از مردم آمریکا درخواست کرد که دیگران نیز در این عمل مثبت شریک شده تا بازماندگان زلزله بتوانند به زندگی‌شان ادامه داده، از امکانات پزشکی بهره‌مند شوند و بتوانند به زندگی که قبل از زمین لرزه داشتند برگردند.
 
دی کاپریو نظر جرج بوش را نیز به خود جلب کرد، ‌چراکه بوش اظهار داشت: «من به روحیه  بخشندگی لئورناردو دی کاپریو بسیار احترام می گذارم و اضافه کرد: این بخشش می‌تواند پیام واضحی باشد برای مردم هائیتی که الزام جامعه آمریکا برای بازسازی هائیتی بسیار جدی است. من از لئوناردو تشکر می‌کنم؛ چراکه تبدیل به الگویی برای تمام آمریکایی‌ها شده تا به مردمی که در همسایگی‌مان به کمک نیاز دارند بپیوندند...

محمدرضا شریفی‌نیا و امیرحسین رستمی به «زیگزاگ» پیوستند

محمدرضا شریفی‌نیا و امیرحسین رستمی به «زیگزاگ» پیوستند

حضور محمدرضا شریفی‌نیا، مجید مظفری، شهره سلطانی، امیرحسین رستمی، پرستو صالحی، بهرنگ علوی، خسرو شهریاری و حضور افتخاری فرهاد قائمیان در اولین فیلم بلند مجید توكلی قطعی شد...

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیدامیررضا شجاعی تهیه كننده «زیگزاگ» با اعلام این خبر گفت: طبق فیلمنامه و بر اساس شخصیت‌پردازی‌های صورت گرفته توسط علیرضا كاظمی‌پور، تاكنون حضور بازیگران فوق در پروژه «زیگزاگ» قطعی شده است و این روزها تست گریم آن‌ها توسط «دانیال حقیقت» در حال انجام است.
وی همچنین در ادامه افزود: هنوز یك بازیگر دختر انتخاب نشده است كه تا چند روز آینده به گروه بازیگران اضافه می‌شود.
شجاعی همچنین درباره زمان كلید خوردن فیلم گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هفته آینده «زیگزاگ» در تهران كلید می‌خورد.
در خلاصه داستان «زیگزاگ» آماده است: بیژن،در بنگاه معاملات ملكی كار می‌كند. ملكی به فروش می‌رسد و او راهی زندان می‌شود. بیژن به مرخصی می‌رود ولی دیگر او را به زندان راه نمی‌دهند و این آغاز ماجرا است...

 اندیشه های زندگی

اندیشه های زندگی  

تو نمی توانی کسی را مجبور کنی تا دوستت داشته باشد

    تمام کاری که می تونی اجام دهی ان است که

          تبدیل به ادمی شوی که لایق دوس داشتن است

             و سرانجام کسی را خواهی یافت که قدر تو را بداند

محمدرضا فروتن به تلویزیون می آید!

محمدرضا فروتن به تلویزیون می آید!

در این برنامه ضمن استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه سینمایی برای اولین بار محمدرضا فروتن در قالب بخش‌های داستانی در برابر پرده كروماكی قرار گرفته است...

به گزارش فارس، مستند داستانی «ذهن برتر» به تهیه كنندگی «بهروز مفید» روز دوشنبه 14 دی ماه از شبكه تهران پخش خواهد شد.
تله فیلم «ذهن برتر» به تهیه كنندگی «بهروز مفید» در قالب مستند داستانی در گروه فیلم و سریال شبكه تهران تهیه شده و روز دوشنبه 14/10/88 ساعت 21 از شبكه تهران پخش خواهد شد.
این برنامه ضمن نگرش جدید و خلاق به بحث خلاقیت، تلاش دارد نقش و تاثیر آن را در زندگی روزمره انسانها نشان دهد و ضرورت بازیابی خلاقیت در همه افراد و كمك به ایجاد زمینه‌های بروز خلاقیت و رشد و پرورش آن با استفاده از توضیحات كارشناسان این رشته است. در این برنامه ضمن استفاده از انیمیشن و جلوه‌های ویژه سینمایی برای اولین بار محمدرضا فروتن در قالب بخش‌های داستانی در برابر پرده كروماكی قرار گرفته است.
تهیه كنندگی و كارگردانی این فیلم توسط بهروز مفید انجام شده، سرپرست تیم تحقیق مهندس حسین انصاری، مشاور علمی عیسی جلالی، مشاور تحقیقاتی علی كدخدازاده و نویسنده این اثر فریبا خانزاده بوده است.

«پلی‌آف» با بازی رضا شفیعی‌جم و مهران غفوریان آماده نمایش می‌‌شود

پلی آف

داستان تله‌فیلم «پلی آف» همانطور كه از نامش پیداست درباره ورزش فوتبال است. در این فیلم كمدی ورزشی صعود یك تیم فوتبال از دسته یك به لیگ برتر...
 
 فیلم تلویزیونی «پلی‌آف» به كارگردانی سیامك خواجه‌وند و تهیه‌كنندگی كیان بابائیان ماه آینده آماده نمایش می‌شود.
 
«كیان بابائیان» تهیه‌كننده این فیلم تلویزیونی در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: در حال حاضر 70 درصد از تدوین فیلم گذشته و همزمان آهنگسازی توسط مهدی غفوریان و صداگذاری توسط حامد رضی انجام می‌شود.
وی در ادامه درخصوص زمان آماده شدن فیلم افزود: تا یك ماه آینده تولید فیلم به پایان می‌رسد و كار آماده نمایش می‌‌شود.‌
به گزارش فارس، داستان تله‌فیلم «پلی آف» همانطور كه از نامش پیداست درباره ورزش فوتبال است. در این فیلم كمدی ورزشی صعود یك تیم فوتبال از دسته یك به لیگ برتر دستمایه سوژه اصلی قرار گرفته است.
تعدادی از عواملی كه در ساخت فیلم همكاری دارند، عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: سیروس میمنت با همكاری كیانوش اسلامی، بر اساس طرحی از: ابراهیم آرزو، كارگردان: سیامك خواجوند، تهیه‌كننده: كیان بابائیان، مدیر تولید: علیرضا رفیعی، صدابردار: رضا تهرانی، دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز: مجید موثق، دستیار دوم كارگردان: مهدی گلستانیان، عكاس: شراره عسگری، طراح گریم: حسین یزد، طراح صحنه و لباس: افسانه صرفه‌جو، جانشین تولید: سینا حسنی، مدیر تداركات: اسماعیل كردی، بازیگران: مهران غفوریان، سیدجواد هاشمی، رضا شفیعی‌جم، احمد پورمخبر، مهدی امینی‌خواه، یوسف صیادی، كیمیا بابائیان، سیروس میمنت، كاظم افرندنیا و ...
فیلم تلویزیونی «پلی آف» پس از «مادر مادر» و «محله من» سومین فیلم مستقل «كیان بابائیان» در مقام تهیه‌كننده است كه به سفارش سیمای جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید خواهد شد.

علیرضا خمسه و مریم کاویانی در «دارا و ندار» مسعود ده نمکی

دارا و ندار

«دارا وندار» به تهیه کنندگی سید امیرپروین حسینی و محصول گروه فیلم وسریال شبکه تهران سفره هفت سینی است با...

علیرضا خمسه و مریم کاویانی هم به بازیگران «دارا وندار» مسعود ده نمكی پیوستند.
به گزارش ایسنا تصویربرداری این مجموعه كه برای نوروز شبكه تهران ساخته می شود در تهران ادامه دارد.
«دارا وندار» به تهیه کنندگی سید امیرپروین حسینی و محصول گروه فیلم وسریال شبکه تهران سفره هفت سینی است با دارا وندارها، داشتن ها ونداشتن ها، حسرتها وامیدها، غم ها و شادی ها... شاید که راهی باشد تا ما به خود بیاییم.

هفت فیلم برای اسکار جلوه‌های ویژه رقابت می‌کنند

هفت فیلم برای اسکار جلوه‌های ویژه رقابت می‌کنند

اعضای شاخه جلوه‌های ویژه آکادمی روز 21 ژانویه یک قطعه 15 دقیقه‌ای از هر هفت فیلم فهرست کوتاه را می‌بینند و سه نامزد نهایی...
 
 آکادمی علوم و هنرهای سینمایی روز چهارشنبه اسامی هفت فیلم راه‌یافته به فهرست کوتاه نامزدهای بهترین جلوه‌های ویژه تصویری اسکار 82 را اعلام کرد.
به گزارش خبرآنلاین، این فیلم‌ها از میان 15 فیلم نامزد اولیه این بخش انتخاب شده‌اند که اسامی آنها ماه پیش اعلام شد.
«آواتار»، «منطقه 9»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه»، «سفر ستاره‌ای»، «رستگاری نابودگر»، «ترانسفورمرها: انتقام کشته‌شدگان» و «2012» فیلم‌هایی هستند که به فهرست کوتاه اسکار جلوه‌های ویژه راه پیدا کرده‌اند.
«نگهبانان»، «جی‌-فورس» و «سرباز جو: خیزش کبرا» از جمله فیلم‌های شاخصی هستند که از راه‌یابی به فهرست دوم بازماندند.
اعضای شاخه جلوه‌های ویژه آکادمی روز 21 ژانویه یک قطعه 15 دقیقه‌ای از هر هفت فیلم فهرست کوتاه را می‌بینند و سه نامزد نهایی این بخش را انتخاب می‌کنند.
نامزدهای هشتاد و دومین دوره جوایز اسکار دوم فوریه 2010 (13 بهمن) اعلام و مراسم اعطای جوایز هفتم مارس (16 اسفند) در کداک تیه‌تر لس‌آنجلس برگزار می‌شود.