خر صورتی

اگر چیزی را که لازم نداری بخری ٬به زودی آنچه را که لازم داری می فروشی*بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا*

خر صورتی

اگر چیزی را که لازم نداری بخری ٬به زودی آنچه را که لازم داری می فروشی*بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا*

دفتر خاطرات

سبله میگه:عشق ٬خون٬سرور عاشق 

عمه قزی میگه:اه اه چه آدم گندی 

نافا سق میزنه نون قندی 

میگه: بز٬بز قندی 

آخه چرا نمی خندی؟ 

آخه چرا نمی خندی؟ 

آخه چرا نمی خندی 

(دست٬دست٬...) 

آخی ٬ یادش بخیر ٬چه زود گذشت: 

نامردیای تو 

با وفایی های من 

ناز های تو 

 منت کشی های من 

اذیت های تو  

مهربونی های من 

عشوه های تو  

سادگی من 

اخم و وتخم تو  

شادی های من 

نفرت تو  

عشق من 

رفتن تو  

موندن من 

                                    فاطمه 

 

××××××××××××××××××××××××××× 

 

زندگی یعنی تکاپو 

        

                      زندگی یعنی هیاهو 

                                                 

                                               زندگی یعنی دویدن 

 

                                                                           تا رسیدن به او 

 

                                       آیدا جون (معلم حرفه مون گفتم شاید نخواد فامیلیشو بگم) 

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 

 

پ.ن ۱: دقت داشته باشید که تمام اسامی شعر اول به جز نام شاعر اسامی مستعار می باشند.)

فراز ۱ جوشن کبیر

بارالها به درستی که من می خواهم از تو به نام خودت 

ای لله  

ای بخشنده 

ای مهربان 

ای کریم 

ای پا بر جا 

ای بزرگ 

ای قدیم 

ای دانا 

ای بردبار 

ای حکیم پاکیزه 

ای تو  

ای آن که نیست معبودی جز تو 

پناه ده ما را  

پناه ده ما را 

رهایی ده ما را از آتش 

ای پروردگار

در احوال لیلی

می رفت نهفته بر سر بام 

 

نظاره کنان ز صبح تا شام 

 

تا مجنون را جگونه بیند  

 

با او نفسی کجا نشیند 

 

او را به کدام دیده جوید 

 

با او غم دل چگونه گوید 

 

از بیم رقیب و ترس بد خواه 

 

پوشیده بنیم شب زدی آه 

 

چون شمع به زهر خنده می زیست 

 

شیرین خندید و تلخ گریست 

 

گل را به سرشک می خراشید 

 

وز چوب رفیق می تراشید 

 

 

~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~|~ 

 

پ.ن۱:تعجب نکنین درست می خونین. تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar-20.com

پ.ن۲: این همون لیلی و مجنونیه که توی دلشکسته میخونه تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar-20.com

پ.ن۳: من نتونستم اون یکی شعرش که می گفت یا مرغ ز جفت باز مانده رو پیدا کنم . 

پ.ن۴: اگه پیداش کردین بهم بگین کجاس من آپش کنم!تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar-20.com

 

صدای پای آب

اهل کاشانم .

روزگارم بد نیست . 

تکه نانی دارم ٬خرده هوشی٬سر سوزن ذوقی . 

مادری دارم٬بهتر از برگ درخت. 

دوستانی٬بهتر از آب روان 

 

و خدایی که در این نزدیکی است: 

لای این شب بو ها٬پای آن کاج بلند. 

روی آگاهی آب ٬روی قانون گیاه . 

 

من مسلمانم 

قبله ام یک گل سرخ 

جانمازم چشمه٬ مهرم نور 

دشت٬سجاده‌ی من. 

من وضو با تپش پنجره ها می گیرم 

در نمازم جریان دارد ماه٬جریان دارد طیف 

سنگ از پشت نمازم پیداست. 

همه ذرات نمازم متبلور شده است. 

من نمازم را وقتی می خوانم 

که اذانش را باد ٬گفته باشد سر گلدسته ی سرو 

من نمازم را٬ پی « تکبیره الاحرام» علف می خوانم. 

پی « قد قامت » موج . 

 

کعبه ام بر لب آب٬ 

کعبه ام زیر اقاقی هاست. 

کعبه ام مثل نسیم٬ می رود باغ به باغ٬می رود شهر به شهر. 

 

« حجر الاسود » من روشنی باغچه است. 

                                                                                            سهراب سپهری

 

======================================== 

======================================== 

 

پ.ن: از امروز می خوام صدای  پای آب سهراب رو تیکه تیکه بنویسم. 

منتظر بقیه‌اش باشین.

یاس

وقتی که او رفت  

                    عطر گل های یاس حیاط  

                                                          نصف شد 

                

                                                 

 

                                                          وقتی که همسرش رفت 

                                                                                  دیگر هیچ یاسی  

                                                                                                حتی وجود نداشت...

شعر

دیدگانم همچو دالان های نور  

گونه هایم همچو مرمر های سرد 

 

ناگهان خوابی مرا خواهد ربود 

 

من تهی خواهم شد از فریاد مرگ 

 

خاک می خواند مرا هر دم به خویش 

 

می رسند از ره که در خاکم ننهند 

 

     آه !شاید عاشقانم نیمه شب 

 

گل بروی گور غمناکم نهند 

 

»:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:«:» 

 

پ.ن۱:واسه‌ی همه ی مریضا یه حمد بخونین 

پ.ن۲:سحرا که این آقاهه میگه واسه مریضا حمد بخونید حواسم پرت میشه 

حییوونیا رو واسشون فاتحه می خونم!؟!؟!؟!؟

مرگ

  فقط آدم های سطحی هستند که از روی ظاهر قضاوت نمی کنند.      اسکار وایلد 

 

انسان های متعصب ٬بی عقل اند . 

 

انسان با غرور می تازد و با دروغ می بازد.                            دکتر علی شریعتی

ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ـ+ــ+ــ+ــ+ـ+ــ+ــ+ـ+ـــ 

پ.ن: دوباره یکی ا زفامیلای ما مرد 

پیرزن بیچاره  

فکر کنم ۸۵ به بالا سن داشت 

واسش یه فاتحه بخونین...

کاریکلماتور

برخی چون دیروز کاشته اند ٬امروز درو می کنند 

برخی چون می خواهند فردا درو کنند٬ امروز می کارند 

 

«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«» 

 

دیروز چک برگشتی است 

فردا چک وعده دار 

امروز نقد نقد است 

 

»«»«»«»«»«»«»«»«»«»«»« 

مردم می گویند حالت را می گیرم 

نمی گویند دیروز یا فردایت را می گیرم 

چون اگر حال را بگیرند 

فردا را هم گرفته اند 

و دیروز را بی فایده کرده اند

جمله

رهگذر ز هر عابر پرسید : 

                                   پس خدا کو؟ 

                                                    همه از پرسش او سخت به خود لرزیدند... 

 

×٪×٪×٪×٪×٪×٪×٪×٪×٪×٪× 

 

گفتند :کلاغ.  

  شادمان گفتم:پر 

  گفتند: کبوتران 

  گفتم:پر 

  گفتند:خودت 

  به اوج خندیدم ٬ در حسرت رنگ آسمان گفتم:پر 

  گفتند:مگر پرنده ای؟ 

  خندیدم 

  گفتند: تو باختی 

  و من رنجیدم ٬ از حسرت آسمان جدایم کردند  

 ٬احساس بزرگ پرزدن را چیدن 

  آن باور آسمانی از یادم رفت 

  در پهنه‌ی این زمین رهایم کردند 

  حالا همه عزم پر گرفتن دارند 

  دستان مرا دوباره می آزارند 

  در پیش نگاه مات و بی باور من  

  از روی زمین به آسمان می بارند 

  گفتند:پرنده 

  گریه ام را دیدند 

  من عاشق خاک بودم و فهمیدند 

  بربازی اشتباه من خندیدند