خر صورتی

اگر چیزی را که لازم نداری بخری ٬به زودی آنچه را که لازم داری می فروشی*بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا*

خر صورتی

اگر چیزی را که لازم نداری بخری ٬به زودی آنچه را که لازم داری می فروشی*بیا لبخند بزنیم بدون انتظار هیچ پاسخی از دنیا*

خواص آبلیمو + خانوم خونه

خواص شگفت انگیز آب لیمو برای سلامتی


خیلی ها مزه تش آب لیمو را در غذاها دوست دارند اما آیا می دانستید که می توانید از آب لیمو فایده های بسیار بیشتری ببرید؟ بله، آب لیمو فواید شگفت انگیزی در زندگی روزمره شما دارد. وقتی با این فواید آشنا شوید خیلی خیلی بیشتر از آب لیمو در زندگیتان استفاده خواهید کرد.

لیمو یکی از مرکبات ارزان و فراوان است که برای استفاده های آشپزی و دارویی که دارد مشهور است. از این ماده برای درست کردن بسیاری غذاها مثل کیک لیمو، مرغ لیمو و نوشیدنی هایی مثل لیموناد استفاده می شود. هچمچنین یکی از متداولترین چاشنی ها غذا به شمار می رود. آب لیمو از 5% اسیدسیتریک تشکیل شده که همین مزه ترشی به آن می دهد. لیمو یک منبع بسیار خوب از ویتامین C است و ویتامین های دیگری مثل ویتامین B، ریبوفلاوین و موادمعدنی مثل کلسیم، فسفر، منیزیم و همچنین پروتئین و کربوهیدرات هم در خود دارد. لیمو معمولاً به صورت آب لیمو استفاده می شود. با آب لیمو می توان نوشیدنی بسیار سالمی هم درست کرد که مصرف آن مخصوصاً برای صبح ها بسیار مفید است. مصرف روزانه آب لیمو فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد.

ادامه مطلب ...

شعر از در امتداد حسرت+ معرفی در امتداد حسرت

شب سردی است و من افسرده 

 

راه دوری است و پایی خسته 

 

تیرگی هست و چراغی مرده 

 

می کنم تنها از جاده عبور 

 

دور ماندند ز من آدم ها 

 

سایه ای از سر دیوار گذشت 

 

غمی افزود مرا بر غم ها 

 

فکر تاریکی و این ویرانی 

 

بی خبر آمد تا با دل من 

 

قصه ها ساز کند پنهانی 

 

نیست رنگی که بگوید با من 

 

اندکی صبر ٬ سحر نزدیک است 

 

هر دم این بانگ بر آرم از دل: 

 

وای این شب چقدر تاریک است 

 

ادامه مطلب ...

شعر از همخونه + معرفی همخونه

روز اول با خود گفتم 

 

دیگرش هرگز نخواهم دید 

 

روز دوم باز می گفتم 

 

لیک با اندوه و با تردید 

 

روز سوم هم گذشت اما 

 

بر سر پیمان خود بودم 

 

ظلمت زندان مرا می کشت 

  

باز زندان بان خود بودم 

 

آن من دیوانه‌ی عاصی 

 

در درنم های و هوی می کرد 

 

مشت بر دیوار ها می کوفت 

 

روزنی را جست و جو می کرد 

 

می شنیدم نیمه شب در خواب 

 

های های گریه هایش را 

 

در صدایم گوش می کردم 

 

درد سیال صدایش را 

 

شرمگین می خواندمش بر خویش 

 

از چه بیهوده گریانی؟ 

 

در میان گریه می نالید: 

 

دوستش دارم٬ نمی دانی؟! 

 

روز ها رفتند و من دیگر 

 

خود نمی دانم کدامینم  

آن من سر سخت مغرورم 

 

یا من مغلوب دیرینم؟! 

 

بگذرم گر از سر پیمان  

 

می کشد این غم دگر بارم 

 

می نشینم شاید او آید 

 

عاقبت روزی به دیدارم 

 

                                            از فروغ فرخزاد 

 

*********************************** 

 

پ.ن ۱:بالاخره تعطیل شدیم!!!!!!!!!!!!!!! 

پ.ن ۲: رمان همخونه رو در عرض کمتر از ۲۴ ساعت خوندم .واقعا قشنگ بود

 

ادامه مطلب ...

توهمات شعری

گفتم غم تو دارم 

 

گفتا چشت در آید 

 

گفتم که ماه من شو 

 

 گفتا دلم نخواهد  

 

گفتم خوشا هوایی کز باد صبح خیزد 

 

گفتا هوای گرمی است٬ اه اه عرق در آمد 

 

گفتم دل رحیمت کی عزم صلح دارد 

 

گفتا برو به سویی ٬ تا گل نی در آید!!! 

 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ 

 

نگاهم در نگاهت کرد برخورد  

 

خدا مرگت بده حالم به هم خورد 

زیبا ترین باغ دنیا

باغ بوتچارت، باغی که در جزیره ونکور کانادا و در فاصله ۲۱ کیلومتری از شهر ویکتوریا واقع شده و سال تأسیس آن به ۱۹۰۴ میلادی می‌رسد، یک باغ کاملاً رؤیایی با حدود ۲۰ هکتار وسعت است که حقیقتاً شاهکار معماری سبز می‌توان نامیدش.
 
 باغ بوچارت ـ که به افتخار رابرت بوچارت و همسرش جین به این نام موسوم شده است ـ یکی از چشم‌نواز‌ترین و سحرانگیز‌ترین و پرجاذبه‌ترین سازه‌های بشری در ستایش طبیعت است.
 
ادامه مطلب ...

رباعیات خیام

گویند مرا که می تو کمتر خور از این 

 

آخر به چه عذر بر نداری سر از این  

عذرم رخ یار و باده‌ی صبحدم است  

 

انصاف بده چه عذر روشن تر از این 

 

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= 

 

هرگز دل من ز علم محروم نشد 

 

کم ماند ز اسرار که معلوم نشد 

 

هفتاد و دو سال فکر کردم شب و روز  

 

معلومم شد که هیچ  معلوم نشد 

زن

 

عشق یعنی مادر  

صبر یعنی یک زن  

نور یعنی دختر  

مهر یعنی خواهر  

هرچه هستی  

عشق یا صبر   

نور یا مهر  

روزت مبارک 

 

شاد زیستن + فیلم

پنج قانون ساده‌ی شاد زیستن: 

۱.قلبت رو از نفرت آزاد کن 

۲.ذهنت رو از نگرانی ها رها کن 

۳.ساده زندگی کن 

۴.بیشتر ببخش 

۵.کمتر انتظار داشته باش 

 

تا حالا دقت کردین اصفهانی ها چقدر شادن .مخصوصا پیر تر هاشون. 

واقعا بعضی وقتا آدم دلش می خواد مثه اونا باشه!  

  http://www.byebe.com/ir/ 

برین ببینین بچتون در آینده چه شکلی میشه!؟!؟!؟

 

ادامه مطلب ...