تولد اژدهای نارنجی

اولین قدم‌های رده‌بالاترین مادربرد Z77 گیگابایت به بازار با رکورد شکنی همراه بود.
Z۷۷X-UP۷ پرچمدار محصولات مبتنی بر چیپ‌ست Z۷۷ شرکت گیگابایت است که منحصراً برای اورکلاکر‌های حرفه‌ای طراحی شده است.

به محض عرضه شدن به بازار، با استفاده از همین محصول رکورد ۷۱۰۲ مگاهرتزی پردازنده Core i۷-۳۷۷۰ به ثبت رسیده است.
شکل و شمایل این مادربرد به رنگ نارنجی و مشکی مزین شده که امضای مادربرد‌های اورکلاکینگ گیگابایت است.

به گزارش ایتنا مهم‌ترین مشخصه Z۷۷X-UP۷ مدار تغذیه‌ای است که ۳۲ فاز برای پردازنده، ۳ فاز برای گرافیک مجتمع و ۲ فاز برای رم (VTT) ارایه می‌کند. 
بهره‌گیری از قطعاتی که ظرفیت عبور جریان ۶۰ آمپری را دارند به دوام و پایداری مادربرد افزوده است. همچنین کلید‌های کمکی اورکلاک روی مادربرد مانند کلید تنظیم میزان BCLK به تسریع و راحتی اورکلاکینگ کمک شایانی می‌کند.

از دیگر مشخصه‌های کاربردی مادربرد Z۷۷X-UP۷ قابلیت دریافت و ارائه ۲۰۰۰ واتی توان است.
این امر در حالی صورت می‌گیرد که همواره دمای مادربرد در سطوح پایین باقی می‌ماند.

امکان استفاده از چهار کارت گرافیک به طور همزمان در حالت‌های SLI و CrossFireX باعث شده است که این محصول حتی برای گیمر‌ها نیز جذاب باشد.

Z۷۷X-UP۷  گیگابایت با گارانتی آواژنگ در بازار‌های معتبر کشور عرضه خواهد شد.

وزارت ارشاد نقش مستقلی در فیلترینگ سایتهای اینترنتی ندارد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ نقش مستقلی در قبال فیلترینگ وب سایت‌ها ندارد.

به گزارش ایتنا از مهر، حسن علیزاده در نشست خبری اظهار داشت: کارگروه تعیین مصادیق مجرنامه که از ۱۴ نهاد و سازمان دولتی و عمومی تشکیل شده مسئولیت فیلترینگ و رفع فیلترینگ را بر عهده دارد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از ۱۴ عضو این کارگروه و با یک حق رای است.

وی با بیان اینکه مسئولیت این کارگروه برعهده دادستان کل کشور است در مورد نحوه تصمیم‌گیری این کارگروه با اشاره به آئین‌نامه مصادیق مجرمانه گفت: این مرکز اگر در مورد تارنماهایی که مصادیق مجرنامه داشته باشد نظر خود را به کارگروه اعلام می‌کند که ممکن است پذیرفته یا رد شود.

علیزاده درباره نحوه ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی نیز گفت: با ابلاغ آئین‌نامه جدید توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت و ساماندهی نشریات الکترونیک و خبرگزاری‌ها برعهده معاونت مطبوعاتی گذاشته شده و سایر پایگاه‌های اینترنتی توسط مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی و حمایت خواهند شد.

ادامه بی‌قانونی اپراتورها در ارسال پیامک

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان جزو مقررات تکمیلی پروانه اپراتورهای موبایل است و در صورت عدم اجرای آن مشترکان می‌توانند شکایت خود را اعلام کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، با گذشت بیش از ۱.۵ ماه از ابلاغ مصوبه ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بدون موافقت مشترکان شواهد نشان می‌دهد که همچنان مشترکان موبایل اپراتورهای اول و دوم همچنان روزانه تعداد بیشماری پیامک‌های تبلیغاتی ناخواسته دریافت می‌کنند و این درحالی است مسئولان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیش از این گفته بودند که اپراتورهای موبایل نسبت به ارسال پیامک برای تایید موافقت مشترکان اقدام کرده‌اند.

لطف الله سبوحی - معاون سازمان رگولاتوری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه این اپراتورها با ارسال sms تنها به برخی از مشترکان خود تایید و یا عدم موافقت دریافت این پیامک‌ها را سوال کرده‌اند، اظهار داشت: مصوبه ممنوعیت پیامک‌های تبلیغاتی، خبری و اطلاع‌رسانی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای تلفن همراه ابلاغ شده و لازم الاجرا است؛ این مصوبه حتی از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز مصوب و ابلاغ شده است و طبیعتا براساس مفاد پروانه اپراتورهای موبایل جزو مقررات تکمیلی خواهد بود که باید اجرایی شود.

وی با تاکید براینکه عدم اجرای این مصوبه حتی می‌تواند منجر به جریمه اپراتورهای موبایل شود، تصریح کرد: عملکرد اپراتورها در خصوص اجرای این مصوبه ثبت و ضبط خواهد شد و این اپراتورهای موبایل باید پاسخگوی معاونت نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باشند و در نهایت نیز گزارش عملکرد اپراتورها در مورد این مصوبه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارائه خواهد شد.

معاون سازمان رگولاتوری شکایت از اپراتورهای موبایل را در مورد مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی حق مسلم مشترکان موبایل عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکان شکایت خود را در این زمینه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام و در سامانه این سازمان ثبت کنند تا رگولاتوری نسبت به بررسی آن اقدام کند.

وی با بیان اینکه مصوبه عدم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و خبری و اطلاع‌رسانی مقرراتی است که رگولاتوری بر اجرای آن اصرار دارد و کمیسیون تنظیم مقررات نیز به آن تاکید کرده که به عنوان مقررات باید حتما اجرا شود و گفت: متاسفانه اپراتورهای تلفن همراه به رغم شعارهایی که برای رعایت حقوق مشتری می‌دهند اما نسبت به اجرای این موضوع که از جمله حقوق مسلم مشترکانشان محسوب می‌شود همکاری‌های لازم را به کار نگرفته‌اند.

سبوحی پیش از این نیز گفته بود: اپراتورها برای تفکیک پیامک‌های تبلیغاتی و خبری و اطلاع‌رسانی مشترکان باید راهکارهای لازم را تعریف کرده و دسته‌بندی دریافت پیامک‌های انبوه را به عهده مشترک بگذارند تا تنها پیام‌هایی که مورد نیاز مشترک است به وی ارسال شود.

20 هزار مدرسه به شبكه ملي متصل مي‌شود

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: فاز اول شبكه ملي اطلاعات در مهر ماه سال جاري با اتصال 20 هزار مدرسه به اين شبكه اجرايي مي شود.
'رضا تقي پور' در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني دولت در باره شبكه ملي اطلاعات گفت: شبكه ملي اطلاعات به عنوان تكليف وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در برنامه پنجم توسعه تعيين شده است كه بايد راه اندازي و تكميل شود.
وي در اين گفت و گو كه روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: هم اكنون طراحي هاي كلي و مفهومي آن اجرا شده است و پيش بيني مي كنيم كه اين شبكه را در چند فاز و در چند مرحله بتوانيم راه اندازي كنيم.
وي در ادامه ابراز اميدواري كرد فاز اول اين پروژه در مهر ماه سال جاري با اتصال 20 هزار مدرسه به شبكه ملي اطلاعات اجرايي شده و پهناي باند آن ها نيز افزايش يابد.
وي گفت: هم اكنون جلسات هماهنگي براي اجرايي شدن اين طرح در حال برگزاري است و اميدواريم با نصب برخي تجهيزات، در مهر ماه اين كار صورت گيرد.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، افزايش پهناي باند و سرعت شبكه را از نتايج اجراي شبكه ملي اطلاعات در مدارس عنوان كرد و افزود: افزايش پهناي باند بطور طبيعي براي كار آموزشي مدارس مورد نياز خواهد بود.
تقي پور در پاسخ به سوالي در باره افزايش قيمت ارائه خدمات با افزايش پنهاي باند اظهار داشت: يكي از كارهاي كه در كنار اين پروژه در دست اقدام است، تثبيت يا كاهش قيمت هاست و تلاش ما بر اين خواهد بود كه عليرغم افزايش پهناي باند زيادي كه خواهيم داشت، تغيير نرخ ها در حداقل باشد و به تعبيري در مجموع بتوانيم يك چهارم آن نرخي را كه قبلا پيش بيني مي شد، براي پهناي باند ثابت در نظر بگيريم.
وي خاطر نشان كرد با اجراي اين طرح پهناي باند هشت برابر مي شود و به نظر مي رسد با حدود يك و نيم برابر هزينه موجود بتوانيم پهناي باند هشت برابري داشته باشيم.

**وضعيت پيشرفت كار الكترونيكي شدن 23 خدمت اولويت دار دستگاه هاي اجرايي
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه به كار مشترك اين وزارتخانه با معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري در زمينه الكترونيكي شدن 23 خدمت اولويت دار دستگاه هاي اجرايي اشاره كرد و گفت: بنا داريم امكانات شبكه را در اختيار خدمات پركاربرد و يا پرمراجعه دولتي احصاء شده قرار بدهيم و دستگاه هاي متولي اين خدمات را تجهيز كنيم تا اينها با پهناي باند زياد وارد شبكه شوند، به نحوي كه بتوانند اين خدمات را بهتر ارائه دهند.
به گفته تقي پور اين خدمات الان احصاء شده و موافقتنامه ها و تفاهم نامه هاي مشترك با دستگاه هاي مربوط امضا شده است. در بسياري از اين دستگاه ها هم مانند گمرك، سازمان امور مالياتي و سازمان هاي ديگري كه خدمات پر كاربرد به مردم ارائه مي دهند، اين توافقات در حال اجرا است كه تا پايان سال جاري اين 23 خدمت به نتيجه برسد.

مناقصه 15 ميليون تبلت از سوي تركيه

 وايمكس‌نيوز- شرکت‌های اپل و مایکروسافت ممکن است در مناقصه‌ تامین 15 میلیون رایانه‌ لوحی برای دبستان‌های ترکیه شرکت کنند.
براساس این گزارش مقامات اپل هم اعلام کرده‌اند که شاید ساخت برخی از وسایل جانبی خود مثل روکش و گوشی تلفن‌های آیپد و آیفون را به سازنده‌های ترک بسپارند.
گروهی از شرکت مایکروسافت هم قرار است برای کسب اطلاعات راجع به پروژه‌ ترکیه به این کشور سفر کنند. از سوی دیگر قرار است که اینتل یک مرکز تحقیقات در ترکیه تاسیس کند.

هلند به دنبال شناسايي هكر دیجی نوتار

 رسوایی حاصل از هک شدن گواهی‌های دیجیتال شرکت DigiNotar در هلند که منجر به نفوذ به دهها سایت مهم اعم از موساد، سیا و ام آی سیکس شد برای دولت این کشور بسیار گران تمام شده است.
دولت این کشور به ناتوانی در زمینه تامین امنیت شهروندان خود متهم شده می گوید در تلاش است تا عوامل سرقت اطلاعات شخصی شهروندان این کشور از سایت های دولتی را شناسایی کند.
با توجه به استفاده دهها سایت از گواهی های دیجیتال یاد شده به نظر می رسد امنیت تعداد قابل توجهی از کاربران اینترنت در سراسر جهان به مخاطره افتاده باشد.
در این میان پنهان کاری شرکت هلندی DigiNotar که نگران از دست رفتن شهرت و آبرویش است به نگرانی ها و عصبانیت شهروندان و دولت هلند افزوده است.
به گفته مسئولان DigiNotar حمله هکری به سرورهای این شرکت به ماه جولای بازمی گردد.
آنها می گویند تا به حال از سرقت بیش از 330 گواهی دیجیتال خود توسط هکرها مطمئن شده اند. هنوز همه ابعاد این حمله مشخص نشده و از جمله معلوم نیست چه حجم از اطلاعات شهروندان در نقاط مختلف جهان به دست هکرها افتاده است. DigiNotar اگر چه یک شرکت هلندی است، اما یکی از واحدهای شرکت آمریکایی امنیتی Vasco Data محسوب می شود. Vasco Data می گوید برای روشن شدن ابعاد این مشکل در حال همکاری با دولت هلند است.

بررسي چاپگر چندمنظوره HP M1212nf MFP

 

عصر ديجيتال و سيستم‌هاي كامپيوتري بسياري از مشكلات دفاتر كاري را از بين برده‌اند. در واقع اين روزها ديگر از انبوه كاغذهايي كه روي ميزها، كمدها، قفسه‌ها و بايگاني هر شركتي به چشم مي‌خوردند، خبري نيست. به‌عبارت ديگر شما مي‌توانيد مجموع اسناد و مدارك هر دفتر كاري را روي ديسكي نگه‌داريد كه به‌سادگي در جيب جا مي‌گيرد و تنها چند گرم وزن دارد، در حالي‌كه همين چند وقت پيش براي جابه‌جايي چنين حجمي از اطلاعات به يك وانت نياز داشتيد. با اين‌حال، دنياي مدرن نيز كاملا بي‌نقص نيست و دردسرهايي را به همراه آورده است. به‌طور دقيق‌تر، اين روزها انبوه كابل‌ها، صداي ابزارهاي مختلفي كه در دفاتر كاري مشغول كار هستند، فضايي كه اين ابزارها در محيط كاري اشغال مي‌كنند و نياز به برقراري ارتباط مابين آن‌ها به گرفتاري جديد شركت‌ها و دفاتر كاري تبديل شده است، البته اگر نخواهيم به مشكل افزايش چشمگير مصرف برق در چنين محيط‌‌هايي اشاره كنيم.


كيس‌هاي كوچك‌تر، مانيتورهاي LCD و تجهيزات شبكه‌سازي بي‌سيم توانسته‌اند بسياري از اين مشكلات را تاحدود زيادي مرتفع كنند، اما هنوز بسياري از دفاتر كاري و شركت‌ها براي انجام كارهاي اداري خود مانند چاپ، اسكن، فكس و كپي اسناد از تجهيزات متعددي استفاده مي‌كنند كه هر يك از آن‌ها چندان كوچك و كم‌حجم نيستند.شركت‌هاي توليدكننده محصولات چاپگر از مدت‌ها قبل تلاش كردند تا اين معضل را با ارايه مدل‌هايي كه از قابليت انجام كارهاي متعددي برخوردار بودند، برطرف سازند. با اين‌حال، بايد بپذيريم كه نسل‌هاي قبلي اين گروه از محصولات نتوانستند موفقيت چنداني در بازار به‌دست آورند. اين عدم موفقيت به‌خاطر وجود سه مشكل ساده در اين نوع محصولات بود: كيفيت پايين محصولات ارزان‌تر، پيچيده شدن نحوه استفاده از اين‌گونه دستگاه‌ها به‌خاطر تركيب چند ابزار مختلف در آن‌ها، قيمت بالاي مدل‌هايي كه مي‌توانستند كيفيت قابل قبولي را ارايه كنند. در واقع مشكل سوم در بعضي از موارد آن‌قدر جدي مي‌شد كه خريد چند دستگاه مجزا براي انجام همان كارها مي‌توانست ارزان‌تر از انتخاب چنين محصولاتي باشد.


با گذشت زمان و دستيابي به موفقيت‌هاي مختلف در زمينه ارتقاي فناوري و تجاري‌سازي آن، امروزه با محصولاتي روبه‌رو مي‌شويم كه به‌خوبي مي‌توانند نيازهاي دفتري شما را برآورده سازند، بدون آن‌كه مجبور باشيد انتظارات خود در زمينه كيفيت را كاهش داده و يا شركت‌تان را با خريد يك ابزار قابل اعتماد اما گران‌قيمت، ورشكست كنيد. در اين مقاله به بررسي يكي از اين محصولات يعني M1212nf MFP از شركت HP مي‌پردازيم كه مي‌تواند نظم را براي ميز كار هر منشي به همراه آورده و در عين حال سطح بالايي از قابليت‌هاي كاري را در اختيار شما قرار دهد.

ابتدا اجازه بدهيد با استفاده از نام اين محصول تا حدودي با مشخصات آن آشنا شويم. پسوند MFP در انتهاي نام اين ابزار نشان مي‌دهد كه يك محصول از خانوادهMulti-Function Printer شركت توليدكننده است. تا همين‌جا متوجه مي‌شويد كه ابزار مورد نظر ما غير از چاپ قابليت‌هاي ديگري را نيز در اختيار شما قرار مي‌دهد. محصولات خانواده MFP شركت HP به‌طور استاندارد از قابليت چاپ، اسكن و كپي اسناد مختلف برخوردارند. در واقع با اضافه شدن يك ساختار اسكن كامل به يك ابزار چاپگر، هيچ دليلي وجود ندارد كه نتوانيد از اسناد خود مستقيما و بدون دخالت سيستم‌هاي كامپيوتري كپي تهيه كنيد.


 دو حرفي كه پس از شماره مدل دستگاه به چشم مي‌خورند يعني nf نيز معاني خاصي را به همراه دارند. حرف اول يعني n نشان مي‌دهد كه ابزار مورد بحث ما قابليت اتصال به شبكه LAN را دارد و به‌طور دقيق‌تر به يك درگاه اترنت مجهز است. به‌اين ترتيب شما مي‌توانيد با خيال آسوده چاپگر خود را بدون آن‌كه به يك سيستم كامپيوتري وابسته باشد مستقيما به شبكه متصل كرده و از هر كامپيوتر روي شبكه به آن دسترسي داشته باشيد. اين قابليت در دفاتري كه از كامپيوترهاي زيادي استفاده نمي‌كنند و دايما با عمليات‌هاي چاپ سر و كار ندارند، يك موهبت ارزشمند به‌شمار مي‌آيد كه باعث مي‌شود نياز به چاپگرهاي متعدد براي استفاده روي دستگاه‌هاي مختلف و يا روشن نگه‌داشتن يكي از كامپيوترها براي ميزباني چاپگر به اشتراك گذاشته شده، برطرف گردد.


حرف f در انتهاي شماره مدل محصول مورد نظر ما نيز به قابليت آن براي انجام وظيفه به‌عنوان يك دستگاه فكس اشاره دارد. در واقع شما با اتصال يك خط تلفن عادي به اين ابزار مي‌توانيد از آن به‌عنوان يك دستگاه فكس استاندارد استفاده كنيد. براي شماره‌گيري مي‌توانيد از پنل اصلي دستگاه استفاده كنيد كه در ادامه به‌طور كامل درباره آن توضيح خواهيم داد. البته اين مدل فاقد يك گوشي اختصاصي است، اما برادر بزرگ‌تر آن يعني M1214nfh به يك گوشي استاندارد نيز مجهز شده. در واقع حرف h در انتهاي نام اين محصول به همين موضوع يعني وجود گوشي (Handset) اشاره دارد.


از نظر سخت‌افزاري، M1212nf به يك پردازنده 400 مگاهرتزي از شركتMarvell و همچنين 64 مگابايت حافظه مجهز شده است كه اين حافظه قابل ارتقا نخواهد بود. اين ابزار براي انجام كارهاي چاپ خود از فناوري ليزري استفاده مي‌كند و داراي يك اسكنر تخت (Flatbed) است. علاوه بر قابليت‌هاي شبكه‌سازي، M1212nf به يك مودم 33,6 كيلوبيت بر ثانيه‌اي نيز مجهز است كه امكانات فكس آن را فراهم مي‌سازد. در عين حال، اين دستگاه از يك درگاه USB 2.0 به‌عنوان اينترفيس ارتباطي اصلي خود بهره مي‌گيرد.به‌عنوان يك چاپگر، M1212nf تفكيك‌پذيري 400×600 نقطه در اينچ را براي وضعيت عادي و 600×600 نقطه در اينچ را براي بالاترين كيفيت چاپ در اختيار شما مي‌گذارد. البته اين مقادير به دقت واقعي و سخت‌افزاري دستگاه مربوط مي‌شوند اما كيفيت چاپگر با استفاده از HP FastRes 1200 به‌صورت نرم‌افزاري تا 1200 نقطه در اينچ افزايش مي‌يابد. اين چاپگر قادر است در هر دقيقه تا 18 صفحه را چاپ كرده و اولين صفحه را از وضعيت انتظار در مدت 8,5 ثانيه آماده مي‌كند. HP مدعي است كه اين ابزار مي‌تواند حداكثر 8000 صفحه A4 را به‌طور ماهيانه چاپ كند، اما در عين حال توصيه مي‌كند كه ميزان چاپ آن را در سطح 250 تا 2000 صفحه در ماه نگه‌داريد. توجه داشته باشيد كه اين چاپگر از چاپ دورو به‌صورت خودكار (Auto-Duplex) پشتيباني نمي‌كند.

براي تغذيه كاغذ، يك محفظه با گنجايش 150 صفحه در بخش جلويي دستگاه تعبيه شده است كه پس از باز كردن دريچه جلويي قابل مشاهده خواهد بود. صفحات چاپ شده از خروجي دستگاه كه در بالاي همين محفظه (سمت راست پنل كنترل دستگاه) قرار گرفته‌اند خارج خواهند شد. محفظه خروجي ظرفيت نگهداري 100 صفحه را خواهد داشت.در بخش اسكنر، شما مي‌توانيد اسناد خود را با حداكثر دقت 1200×1200 نقطه در اينچ با عمق رنگ 24 بيتي اسكن كنيد كه براي مقاصد دفتري بيش از حد نياز خواهد بود. نكته قابل توجه درباره اين اسكنر كه كارايي آن را به‌طور چشمگيري افزايش داده و در قابليت‌هايي كه از اينجا به بعد مورد بررسي قرار مي‌دهيم نيز تاثيرگذار خواهد بود، وجود يك ساختار تغذيه خودكار سند (Automatic Document Feeder) ADFم با ظرفيت 35 صفحه است كه به شما اجازه مي‌دهد چندين صفحه مرجع را در محفظه مربوطه قرار داده و با سهولت كامل به‌طور متوالي از آن‌ها اسكن يا كپي تهيه كرده و يا به محل ديگري فكس كنيد. اين اسكنر قادر است حداكثر 6 صفحه را در هر دقيقه اسكن كند. عملكرد دستگاه در هنگام كپي اسناد تا حدود زيادي همانند عملكرد چاپ استاندارد آن است. البته كيفيت كپي‌هاي تهيه شده با اين دستگاه به‌طور استاندارد 400×600 نقطه در اينچ خواهد بود. شما مي‌توانيد اسناد خود را در هنگام كپي تا يك چهارم (25 درصد) كوچك يا تا چهار برابر (400 درصد) بزرگ كنيد. در عين حال، شما مي‌توانيد دستگاه را طوري تنظيم كنيد كه از هر سند مرجع تا 99 كپي تهيه كند.


در بخش فكس، دستگاه حداكثر كيفيت 300×300 نقطه در اينچ را براي شما فراهم خواهد كرد، البته اين كيفيت در حالت استاندارد معادل 98×203 نقطه در اينچ خواهد بود. با استفاده از مودم 6/33 كيلوبيت بر ثانيه‌اي كه قبلا به آن اشاره كرديم، ارسال و دريافت هر صفحه به 3 ثانيه زمان نياز خواهد داشت. M1212nf در صورت خالي بودن مخزن كاغذ خود مي‌تواند تا 500 صفحه فكس ارسال شده براي شما را در حافظه خود نگهداري كند. دستگاه در عين حال 100 شماره‌ تلفن را براي شماره‌گيري سريع ذخيره مي‌كند و از توابع متداولي مانند شماره‌گيري مجدد به‌طور خودكار، ارسال فكس با تاخير و خودداري از دريافت فكس‌هاي بي‌ارزش (Junk) پشتيباني مي‌كند.


پنل كنترل دستگاه در قسمت جلويي آن تعبيه شده و از قابليت چرخش براي قرارگيري در 4 وضعيت مختلف برخوردار است. تمام كليدهاي عملياتي دستگاه به همراه يك صفحه نمايش LCD دو ستونه روي اين پنل تعبيه شده‌اند. تنها استثنا در اين بين، كليد Power دستگاه است كه در زير پنل روي بدنه اصلي دستگاه قرار گرفته و تنها كليدي است كه با نور پشتي روشن مي‌شود. علاوه بر صفحه نمايش اصلي، سه چراغ شاخص روي پنل نيز پيام‌هاي اصلي يعني آماده بودن دستگاه، بروز يك مشكل در دستگاه و اتمام تونر دستگاه را در يك نگاه به شما نشان خواهند داد.


در مجموع مي‌توان گفت كه M1212nfh وظيفه خود به‌عنوان يك ابزار چندكاره دفتري با قيمت مناسب را به‌خوبي انجام مي‌دهد. البته ترديدي نيست كه بعضي از قابليت‌هاي مدرن‌تر مانند قابليت اتصال به شبكه‌هاي بي‌سيم يا توانايي چاپ دورو در اين محصول به چشم نمي‌خورند. از سوي ديگر، ساختار شبكه‌سازي آن نيز از يك استاندارد نسبتا قديمي‌تر يعني اترنت سريع (100/10) پشتيباني مي‌كند نه اترنت گيگابيتي. با اين‌حال، بايد بپذيريم كه توانايي‌هاي اين محصول براي بسياري از دفاتر كاري امروزي كاملا راضي‌كننده خواهد بود. در عين حال، استفاده از فناوري ليزري (در مقابل فناوري‌هاي جوهري يا حرارتي) براي چاپ اسناد و فكس‌ها نيز تضمين مي‌كند كه مشكلي براي بايگاني اسناد چاپ شده نخواهيد داشت. در مجموع با اطمينان مي‌توان HP M1212nf MFP را به‌عنوان يك گزينه قابل توجه براي دفاتر كاري يا شركت‌هايي كه به عملكردهاي مختلف آن نياز دارند، معرفي كرد.

مروری بر امکانات iGoogle یا صفحه خانگی گوگل

 

آیا تا‌کنون به فعالیت‌های وبی خود دقت کرده‌اید؟ به‌طور معمول هر کاربر هنگام استفاده از وب روند مشخصی را طی می‌کند. به سرویس دهنده ایمیل خود مراجعه می‌کند، به سرخط خبرهای مورد علاقه‌اش نگاهی می‌اندازد، وضعیت آب و هوا را بررسي کرده و به‌احتمال زیاد سری به شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه‌اش خواهد زد. در این صورت آیا بهتر نیست که بتوان تمام این فعالیت‌ها یا حداقل بیشتر آن‌ها را در یک صفحه وب انجام داد؟ در واقع این همان کاری است که صفحه خانگی گوگل یا iGoogle برای انجام آن به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. در صفحه iGoogle شما با چیدن تعدادی ابزارک یا widget تمام مطالب و کاربردهای موردنظرتان را یک‌جا و به‌سادگی در‌اختیار خواهید داشت. در واقع اگر اغلب فعالیت‌های شما به‌صورت آنلاین انجام می‌شود، صفحه iGoogle می‌تواند به نوعی جایگزین دسکتاپ شما شود.اين مطلب يكي از مقالات بخش ويژه نشريه ماهنامه شبكه در شماره 117 با عنوان يك زندگي گوگلي (قسمت اول) مي‌باشد. جهت دريافت اين بخش ويژه به بخش پرونده‌هاي ويژه سايت مراجعه نمائيد.

شروع  كار
به آدرس google.com مراجعه کنید. در این حالت شما صفحه پیش فرض گوگل را مشاهده خواهید کرد. در بالای صفحه سمت راست لینک iGoogle را کلیک کنید. در این صورت با صفحه استاندارد iGoogle همانند شکل‌1 روبه‌رو خواهید شد. اگرظاهر این صفحه مطابق میل شما نیست روی لینک Change theme from Classic کلیک کنید. در این صورت با پنجره انتخاب تم گوگل همانند شکل 2 مواجه خواهید شد که تم‌های موجود را در دسته‌بندی‌هایی نظیر ورزشی، طبیعت، هنری و... ارائه می‌کند. برای فعال کردن هر تم دلخواه دکمه Add it now را کلیک کنید و پس از انتخاب تم با زدن دکمه بستن در بالا سمت راست کادر آن را ببندید.

افزودن ابزارک‌ها
اکنون زمان آن رسیده که صفحه را به دلخواه و با ابزارها و امکانات موردنیاز خود مرتب کنید. برای این کار از لینک Add stuff در قسمت بالا سمت راست صفحه استفاده کنید. در این هنگام با صفحه‌ای مانند شکل 3 روبه‌رو خواهید شد. از مجموعه لینک‌های سمت چپ نوع ابزارک موردنظر خود را از بین بازی‌ها، ابزارهای مالی، اخبار و... انتخاب کنید. در فهرست نمایش داده شده برای افزودن هر ابزار روی دکمه Add it now کلیک كنيد تا ابزارک موردنظر به صفحه شخصی شما افزوده شود. برای یافتن آیتم موردنظر می‌توانید از جعبه جست‌وجوی سمت راست صفحه استفاده کنید. پس از افزودن تمام ابزارهای موردنظر در پایین سمت چپ صفحه روی لینک Back to iGoogle home کلیک کنید تا به صفحه خانگی خود برگردید. اگر جز افرادی هستید که دسکتاپ شلوغی دارند یا به استفاده از ابزارهای متعدد عادت دارید، به‌احتمال یک صفحه، گنجایش تمام ابزارک‌های مورد نیاز شما را نخواهد داشت. در این صورت می‌توانید مانند شکل 4 از دکمه تنظیمات در کنار Home برای افزودن یک یا هر تعداد دلخواهی Tab یا زبانه جدید به iGoogle استفاده كنيد و ابزارک‌های خود را در این زبانه‌ها دسته‌بندی كنيد یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تنظیم ابزارک‌ها
نخستين موردی که می‌توانید به دلخواه تنظیم کنید چیدمان ابزارک‌ها است. برای تغییر این چیدمان کافی است نوار عنوان هر یک از ابزارک‌ها را گرفته و آن را حرکت داده و در محل موردنظر رها کنید .غیر از جابه‌جایی، تمام ابزارک‌ها گزینه‌هایی برای انجام سایر تنظیمات نیز در اختیار شما قرار خواهند داد.

 برای این‌کار روی دکمه سمت چپ در بالای ابزارک که به شکل یک فلش رو به پایین است کلیک کنید، در این صورت منوی ابزارکباز می‌شود که محتوای گزینه‌هایی برای تنظیمWidget، حذف آن، کوچک کردن ابزارک، به اشتراک‌گذاری آن با دوستان، معرفی ابزارهای مشابه و توضیحاتی درباره آن ابزارک است .


ابزارک‌های پرکاربرد
برای ساده‌کردن کار شما در انتخاب ابزارک‌ها، در این جا به معرفی تعدادی از پرکاربردترین ابزارک‌ها برای کاربران خواهیم پرداخت. این ابزارک‌ها عبارتند از:
  آب و هوا یا Weather: به کمک این ابزارک و با تنظیم موقعیت جغرافیایی بر‌اساس نقشه‌های گوگل می‌توانید به سادگی وضعیت آب و هوا و پیش‌بینی آن را برای روزهای آینده مشاهده کنید.
 تقویم گوگل یا Google Calendar‌: به کمک این ابزارک می‌توانید به صورت خلاصه رویدادها و برنامه‌هایی را که در تقویم خود ثبت کرده‌اید، در صفحه خانگی خود داشته باشید و آن را با دوستان یا همکاران نیز به اشتراک بگذارید.
 مترجم گوگل یا Google Translator: به کمک این ابزارک می‌توانید متن مورد نظر خود را از هر زبان دلخواهی به زبان فارسی (یا زبان‌های دیگر) ترجمه کنید.
 ایمیل گوگل یا Gmail: با این ابزارک به‌سادگی از دریافت ایمیل‌های جدید آگاه شده و می‌توانید برخی عملیات ساده نظیر پاسخ دادن به یک ایمیل، نوشتن ایمیل جدید یا حذف یک ایمیل را انجام دهید.
 اخبار گوگل یا News: با این ابزارک از سرخط خبرها در زمینه‌های گوناگون مطلع خواهید شد و با کلیک هر عنوان به متن کامل آن منتقل خواهید شد.
 ویکی‌پدیا‌: ابزارک‌های زیادی برای جست‌وجو و استفاده از مطالب این دایره‌المعارف عظیم وجود دارد که در بین آن‌ها ابزارک رسمی خود گوگل، در عین سادگی از بقیه مناسب‌تر به نظر می‌رسد.
آشنایی با این قابلیت گوگل و استفاده درست از آن می‌تواند غالب نیازهای وبی روزمره را در مکانی واحد و با قابلیت شخصی‌سازی فراوان در اختیار شما قرار دهد و از این طریق به صرفه‌جویی در زمان شما منجر شود. به نظر می‌رسد این دسکتاپ وبی گوگل، مناسب‌ترین انتخاب برای Home Page یا صفحه پیش‌فرض مرورگر شما خواهد بود.


 

Rambus به سراغ فناوري‌هاي امنيتي و رمزنگاري مي‌رود

 

Rambus يك شركت توسعه‌دهنده فناوري است كه درآمد اصلي آن از طريق اعطاي فناوري‌هايش تامين مي‌شود. كاربران كهنه‌كار به ياد دارند كه اولين نسل پردازنده‌هاي پنتيوم 4 مبتني بر سوكت 423 شركت اينتل، از ماژول‌هاي حافظه RDRAM اين شركت استفاده مي‌كردند.


اين شركت هفته گذشته قراردادي را براي تصاحب شركت خصوصي CRI م (Cryptography Research Inc) امضا كرد. CRI در حوزه تحقيق و توسعه نيمه‌هادي‌هاي مرتبط با امنيت فعاليت مي‌كند. اين معامله، خط فناوري‌هايي كه حق امتياز آن‌ها در اختيار Rambus قرار دارد را به يك خانواده از نوآوري‌هاي و محصولات داراي حق امتياز در حوزه محافظت از محتوا، امنيت شبكه، جلوگيري از جعل و سرويس‌هاي مالي گسترش خواهد داد.


سالانه بيش از پنج ميليون محصول محافظت شده با فناوري CRI تحت مجوز اين شركت توليد مي‌شوند. مايكروسافت، سامسونگ، توشيبا Infenion و ... از شركت‌هايي هستند كه مجوزهاي CRI را دريافت كرده‌اند. CRI توسط دانشمند و رمزنگار مشهور بين‌المللي Paul Kocher اداره مي‌شود كه در پروژه‌هايي مانند تاليف استاندارد SSL 3.0، كشف DPA م (differential power analysis) و همچنين توسعه تكنيك‌هايي براي امن‌سازي سيستم‌هاي الكترونيكي در برابر حملات DPA مشاركت داشته است.

تحقق29درصدي سود هر سهم همراه اول طي سه ماهه نخست امسال

مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران گفت: طي سه ماه اول امسال 29 درصد از پيش‌بيني سود هر سهم همراه اول محقق شد و در صورت ادامه همين روند درآمدي شركت، قطعا تعديل سود خواهيم داشت و احتمال اعمال افزايش سرمايه در سال جاري و تخفيف مالياتي 50 ميليارد توماني وجود دارد.

به گزارش خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وحيد صدوقي ـ مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران ـ در نشستي كه عصر روز گذشته با حضور خبرنگاران، كارگزاران و فعالان بازار سهام برگزار شد، به تشريح عملكرد سه ماهه اين شركت فرابورسي، آخرين وضعيت و برنامه‌ها پرداخت.

قطعا روند سهام در روزهاي آينده صعودي خواهد بود

مديرعامل همراه اول با بيان اينكه با توجه به ارائه صورت‌هاي مالي سه ماهه نخست سال، قطعا روند سهام در روزهاي آينده صعودي خواهد بود، ابراز كرد: درآمد ناشي از سيم كارت‌هاي دائمي با 4 درصد افزايش به 542 ميليارد تومان و درآمد سيم كارت اعتباري با 23 درصد رشد به 483 ميليارد تومان رسيده است.

او گفت: از 350 ميليارد مالياتي كه بايد تا پايان تيرماه سال‌جاري پرداخت شود 17.5 ميليارد تومان بابت 10 درصد سهام شناور آزاد و تخفيف 5 درصدي آن است اما با توجه به خوش‌حسابي دو سال گذشته مالياتي، در صورتي كه سال جاري هم خوش‌حسابي همراه اول محرز شود، 10 درصد ديگر تخفيف مالياتي خواهيم داشت كه در اين صورت مجموع تخفيف مالياتي ما به 50 ميليارد تومان خواهد رسيد.

تحقق 25 درصدي درآمدمان در سال جاري

صدوقي ادامه داد: طبق برنامه امسال 25 درصد از درآمدمان محقق شده و سود عملياتي 27 درصد و درآمد غيرعملياتي 39 درصد محقق شده است و سه ماه اول سال نسبت به سه ماه سال گذشته هزينه‌ها 16 درصد، سود عملياتي 30 درصد و سود خالص 36 درصد محقق شده است و تاكنون 1000 ميليارد تومان بابت سود سهام و همچنين 800 ميليارد تومان به سازمان تنظيم مقررات و بابت نگهداري استان‌ها و ساير هزينه‌ها و اينتركانكشن پرداخت شده است كه به جز افزايش حق‌السهم دولت به 28.1 درصد، ساير هزينه‌هاي شركت تغيير چنداني نكرده است.

او در ادامه با بيان اينكه برنامه‌ايي براي عرضه خرد و عمده سهام همراه اول در سال جاري وجود ندارد، به طرحي براي افزايش سرمايه اين شركت اشاره و اظهار كرد: هرچند اين شركت نيازي به منابع مالي جديد ندارد اما با توجه به بالا بودن قيمت هر سهم همراه اول در نظر داريم با اعمال افزايش سرمايه‌اي زمينه رقيق شدن بهاي هر سهم را فراهم كنيم و اين درحالي است كه هم‌اكنون 175 ميليارد تومان اندوخته قانوني داريم اما اعمال افزايش سرمايه از اين محل امكان نداشته و بايد اين اندوخته آزاد شود كه در حال بررسي راه‌هايي براي پياده كردن اين برنامه هستيم.

صدوقي ادامه داد: يك اتفاق ديگر توزيع يارانه‌ها بود كه از 28آذرماه سال گذشته تا به امروز حدود 25 ميليارد تومان يارانه توزيع شده كه بخشي از آن در خدمات هزينه مي‌شود و با بررسي‌هاي به عمل آمده هر ماه شاهد رشد شارژ سيم‌كارتهاي اعتباري بوديم.

كل سوئيچ‌هاي شبكه در حال نوسازي براي ارائه‌ي خدمات جديد است

وي در ادامه با بيان اينكه كل سوئيچ‌هاي شبكه در حال نوسازي براي ارائه‌ي خدمات جديد است، گفت: حدود 6 هزار سايت بي‌.تي.اس داريم كه توسعه خواهيم داد و با توجه به جذب مشترك بايد ظرفيت‌سازي انجام دهيم، امسال حداقل 80 درصد سايت‌ها زير بار مي‌رود و براي جذب مشتركان جديد ظرفيت‌سازي مي‌شود.

مديرعامل همراه اول با اشاره به سرويس جيرينگ و راه‌اندازي و تاثير آن در صورتهاي مالي همراه اول، گفت: درحالي تأثير اين طرح بر سودآوري سال جاري شركت را هنوز لحاظ نكرده‌ايم، با يكي از بانك‌ها هماهنگي‌هايي براي راه‌اندازي آن انجام شده كه بعد از تصويب آيين‌نامه مراحل اخذ مجوز از بانك مركزي صورت گرفته و بعد از آن به ما اعلام مي‌شود و سرويس جيرينگ تحول عمده‌اي در سرويس‌هاي ارزش افزوده ايجاد خواهد كرد.

درحال حاضر 43 ميليون مشترك ثبت‌شده داريم

وي گفت: در حال حاضر 43 ميليون مشترك ثبت‌شده داريم و 33.5 ميليون مشترك فعال داريم، همچنين بالغ بر 7.5 ميليون مشترك فعال در لحظه در تهران داريم كه اين تعداد به 10 ميليون خواهد رسيد و درحال حاضر تعداد مشتركان فعال ما از 33.5 ميليون مشترك عبور كرده است.

ميزان لاوصولي‌هاي شركت حدود 80 تا 90 ميليارد تومان

صدوقي در بخشي از سخنان خود ميزان لاوصولي‌هاي شركت را حدود 80 تا 90 ميليارد تومان عنوان كرد.

صدوقي گفت: در مورد خطوط تلفن همراه سال قبل هفت ميليارد تومان و امسال 17 ميليارد تومان رشد درآمد داشتيم و GPRS نيز سال قبل پنج ميليارد تومان و امسال 14 ميليارد تومان افزايش درآمد داشتيم.

نوسازي كل شبكه‌ها در حال انجام است

به گفته مديرعامل همراه اول نوسازي كل شبكه‌ها هم در حال انجام است و بابت توسعه 6 هزار سايت و افزايش ظرفيت‌سازي، 80 درصد از خريد‌ها انجام شده كه در سال جاري عملياتي خواهد شد.

وي با بيان اينكه با هدف ارتقاي كيفيت، همراه اول فاز اول طرح فركانسي تهران را اجرا كرد، گفت: فاز اول طرح فركانسي در شبكه راديويي استان تهران همراه اول اجرا شد و مرحله دوم آن نيز اجرا مي‌شود كه بعد از اين مرحله ظرفيت ‌خوبي ايجاد مي‌شود.

در دوره قبل حدود8.5 ميليون مشترك به صورت غيرحضوري قبوضشان را پرداخت كردند

صدوقي در ادامه با بيان اينكه درحال حاضر طرح‌هاي تشويقي براي مشتركاني كه از طريق غيرحضوري قبوض خود را پرداخت مي‌كنند، اجرا مي‌شود، گفت: در دوره قبل حدود8.5ميليون مشترك به صورت غيرحضوري قبوضشان را پرداخت كردند و جوايزي نيز براي آن‌ها در نظر گرفته شد كه به اين ترتيب مبالغ عمده‌اي از لاوصولي‌هاي ما وصول شد.

وي در پاسخ به سوالي اظهار كرد: شايعات مربوط به خريد سهام پست‌بانك توسط مخابرات يا همراه اول به هيچ عنوان صحت ندارد و ما چنين برنامه‌اي نداشته‌ايم.

روزانه حدود 170 ميليون پيامك به صورت انبوه يا معمولي ارسال مي‌شود

مديرعامل همراه اول همچنين درباره پيمانكاران پيامك انبوه گفت: در اين رابطه شش شركت انتخاب شدند كه قرار است سيستم‌هاي خود را نصب كنند و حدود 20 رو ز قبل به آنها ابلاغ كرديم كه مي‌توانند اين كار را آغاز كنند و براساس آمار روزانه حدود 170 ميليون پيامك به صورت انبوه يا معمولي ارسال مي‌شود.

دعوت نوکیا از برنامه‌نویسان موبایل

8 تير 1390 - آی تی ایران - مسابقه "برنامه‌نویسی برای میلیون‌ها نفر"، که بین برنامه‌نویسان و مشتری‌ها برگذار می‌شود، بر میزان استفاده کاربران گوشی‌های نوکیا از برنامه‌های موبایل تاکید دارد.

گوشی‌های سری 40 نوکیا تجربه وب و برنامه‌های موبایل را برای یک میلیارد کاربر بعدی ایجاد می‌کنند.
اسپو، فنلاند- 28 ژوئن 2011- نوکیا رقابت جهانی "برنامه‌نویسی برای میلیون‌ها نفر" را معرفی کرد. در این مسابقه مشتری‌ها و برنامه‌نویسان گرد هم جمع می‌شوند تا برای تلفن‌های همراه سری 40 برنامه‌ موبایل بسازند. "برنامه‌نویسی برای میلیون‌ها نفر" این امکان را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کند تا برنامه‌های وب و جاوا را برای میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان ارائه دهند و در جایزه یک میلیون یورویی آن سهیم شوند.

گوشی‌های سری 40 نوکیا نقش اصلی را در استراتژی نوکیا برای ایجاد ارتباط یک میلیارد کاربر بعدی به وب بازی می‌کنند؛ مخصوصا در بازارهای روبه‌رشد که مشتری‌ها برای اولین بار به تجربه وب از طریق موبایلشان دست می‌یابند. گوشی‌های سری40 نوکیا، بزرگترین پلت‌فرم موبایل از نظر کمیت به شمار می‌رود. به طوری که امروزه بیش از نیم میلیارد تلفن همراه سری 40 نوکیا در دستان مشتری‌هاست.


مشتری‌ها در این رقابت می‌توانند بهترین ایده‌های خود را برای ساختن برنامه برای گوشی‌های سری 40 نوکیا ارائه دهند. برنده در سفر رایگان به همایش Nokia World شاهد عملی و اجرایی شدن ایده خود خواهد بود.
مشتری‌ها می‌توانند ایده‌های خود در زمینه سلامت و آموزش، شبکه‌های اجتماعی و موقعیت‌یابی، بازی و سرگرمی ارائه دهند.

گوشی‌های سری 40 نوکیا بیش از 35 درصد از حجم دانلود برنامه را در فروشگاه مجازی برنامه‌های نوکیا یعنی Ovi Store در دو ماه گذشته به خود اختصاص داده‌اند؛ یعنی تقریبا یک‌چهارم تمام دانلودها از این فروشگاه.

در این رقابت از برنامه‌نویسان دعوت می‌شود تا برنامه‌های نوشته‌شده‌ی جاوا و وب را برای گوشی‌های سری 40 نوکیا در 4 زمینه زیر ارائه دهند:
اطلاعات (برنامه‌های اخبار و اطلاع‌رسانی بومی مربوطه)
بازی و سرگرمی (برنامه‌های بازی و سرگرمی)
ارتباط با دوستان (برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی)
دسترسی به دانش (برنامه‌های ارتقای سطح کیفی زندگی مثلا آموزش و سلامت)
برای هر کدام از این بخش‌ها 10 جایزه اختصاص داده شده که بیشترین آن 50 هزار یورور است. نرم‌افزارهای برنده در هر بخش این شانس را دارند که جوایز غیر نقدی هم به دست آورند؛ مثلا بررسی تجربه کاربری و بازاریابی برای برنامه‌های برنده. علاوه بر این، جایزه‌ی مخصوصی به برنامه‌هایی با بهترین قابلیت لمسی، بهترین برنامه بومی و بهترین برنامه وب برای سری 40 اعطا خواهد شد